پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۴۱
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۱
اقتصاددریایی - معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری پویش یک میلیارد نهال و کاشت بالغ بر ۳۰۰ هزارنهال حرا از طریق جلب مشارکت صنایع در عرصه‌های مستعد جنوبی کشور خبر داد.

پیگیری کاشت ۱ میلیارد نهال حرا با مشارکت صنایع دریایی و ساحلی

به گزارش اقتصاددریایی،مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا از پیگیری پویش یک میلیارد نهال و کاشت بالغ بر ۳۰۰ هزار نهال حرا از طریق جلب مشارکت صنایع در عرصه‌های مستعد جنوبی کشور خبر داد.

معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: با توجه به اهمیت زیست بوم‌های دریایی خلیج فارس و چالش‌هایی که در برابر آن‌ها قرار دارند، اقداماتی برای حفاظت و مدیریت پایدار منابع دریایی این منطقه لازم است؛ برنامه‌ها و سیاست‌های بیشتری برای کاهش آلودگی و محافظت از زیست بوم‌ها و جانوران دریایی باید اجرا شود.

وی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه زیست بوم‌های دریایی کشور را تدوین برنامه‌های اقدام ملی حفاظت از گونه‌های دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌های اقدام ملی حفاظت از گونه‌های دریایی طی سال‌های اخیر و به طور قابل توجه در سال گذشته تدوین و وارد فاز اجرا شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به برنامه‌های پیش‌بینی شده در خصوص فوک خزری، لاک پشتان دریایی و پستانداران دریایی در جنوب کشور توسط همکاران استانی و با مشارکت سایر بخش‌ها در حال اجرا است.

ذوالجودی اذعان داشت: هم اکنون حفاظت از گونه‌های لاک پشتان دریایی در معرض انقراض یکی از چالش‌ها و معضلات مهم حوزه زیست بوم‌های دریایی خلیج فارس و دریای عمان محسوب می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه