پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۹۰
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۹
اقتصاددریایی - با حضور مقامات استانی برداشت میگوی پرورشی از مزارع استان گلستان واقع در منطقه ساحلی گمیشان آغاز شد.

برداشت میگوی پرورشی از مزارع گلستان آغاز شد

به گزارش اقتصاددریایی، مراسم آغاز برداشت میگوی پرورشی گمیشان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان، دکتر جباری مدیرکل شیلات استان، مهندس سنگدوینی نماینده مردم شهرستان گرگان و آق قلا، دکتر ایری نماینده مردم غرب استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع پرورش میگوی گمیشان برگزار شد.

استاندار گلستان در این مراسم با اشاره بر اهمیت توسعه صنعت آبزی‌پروری در استان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان گلستان در زمینه پرورش میگو، امیدواریم بتوانیم از این صنعت که باعث رونق استان شده است بیش از پیش حمایت کنیم.

وی در ادامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده است تا دهه مبارک فجر آسفالت سه کیلومتر از جاده دسترسی به مزارع انجام شود.

مدیرکل شیلات استان ضمن ابراز خرسندی از آغاز فصل برداشت میگو در مزارع پرورش میگوی گمیشان اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۴۰۰۰ تن میگوی پرورشی از مزارع گمیشان برداشت شود که نشان از موفقیت چشمگیر پرورش دهندگان و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشکر از زحمات تمامی دست‌اندرکاران این صنعت، بر اهمیت حفظ کیفیت و استاندارد‌های تولید میگوی پرورشی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این محصول با کیفیت بالا به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شود.

گفتنی است، مجتمع پرورش میگوی گمیشان با وسعتی بالغ بر چهار هزار هکتار، یکی از بزرگترین مجتمع‌های پرورش میگوی شمال کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در اقتصاد استان گلستان ایفا می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه