اقتصاددریایی - مي توان بوموسي را سهامي عام محسوب كرد و زمينهاي آن را به صورت سهمي به مردم ايران فروخت. اين كار ميتوان بخش بزرگي از سرمايههاي مردمي را به نفع بوموسي آزاد كند. بخشي از زمينها به صورت متري واگذار شود.
اقتصاددریایی - در بنادر و گمركات، مديريت حاكم نيست؛ زيرا به جاي اين كه مسئولان بندري و گمركي، كالاهاي دپو شده را تشخيص بدهند، قوه قضاييه آن را شناسايي كرده است.
گذری بر آخرین وضعیت لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مَکُران
اقتصاددریایی- انتقال اقلام وارداتی روسیه از چین هیچ گاه از ایران عبور نمی کرد، حتی اگر جنگ بدتر از جنگ اوکراین اتفاق می افتاد و ما این بازار حمل و نقل را به کل از دست دادیم.
تحلیلی پیرامون پیامدهای نمایش رسانه ای معاون اول + استاندار هرمزگان برای کسب و کارهای دریامحور؛
اقتصاددریایی - با وجود چنین دولتمردانی در استان هرمزگان و پروپاگاند کردن عملکردهای تخیلی و آمارهای ساختگی از جمله رتبه نخست جذب سرمایه گذاری، تحقق حکمرانی دریاپایه و شکل دهی به نظام مدیریت اجرایی «توسعه دریامحور» در راستای عمل به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری از این چنین مدیران بی تدبیری، انتظاری دور از واقعیت است و رویایی شیرین!
اما و اگرهای اتصال اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند؛ «اقتصاد سرآمد» تحلیل می کند
اقتصاددریایی - تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان پیامدهای جدی داشته که یکی از آن ها آسیب به کریدور حملونقل بینالمللی شمال - جنوب (INSTC) است و به نوعی مسیرهای دریای خزر از بندر باکو آذربایجان تا بنادر خزر ایران را که دسترسی خلیجفارس و جنوب آسیا به کالاهای اروپا را فراهم میکند، را مشکل مواجه خواهد کرد.
کوکبی، دبیر و عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران:
اقتصاددریایی -در حال حاضر رشد اقتصاد دریا محور ۱/۵ برابر رشد اقتصاد کل کشور در پایان برنامه هفتم توسعه هدف گذاری گردیده و میزان نهایی در آینده نزدیک مشخص خواهد گردید. اولین اقدام، تعیین سهم هر یک از اجزای اساسی اقتصاد دریا محور شامل اقتصاد سواحل و اقتصاد دریا از هدف گذاری صورت گرفته و تائید آن در شورای عالی صنایع دریایی و یا شکل تغییر یافته شورا مطابق با مصوبات برنامه هفتم توسعه است.
خطای دید ۱۴۰۰کیلومتری در «بندر خشک تهران»! تیم پژوهش «اقتصاد سرآمد» پیشنهاد می کند؛
اقتصاددریایی - مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در کشور ایران، روز سه شنبه چهارم مهرماه جاری مطابق با ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل، اعضای هیات عامل و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان مردم شهرهای ساحلی در مجلس شورای اسلامی، مسئولان لشگری و کشوری، مدیران ارشد ارگانهای دریایی و جمعی از دستاندرکاران حمل و نقل دریایی کشور برگزار می شود.
«طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس» همچنان در اغماء؛ اقتصادسرآمد بررسی می کند
اقتصاد دریایی - مدیرعامل منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده عالی دولت در جزیره قشم در جمع دویست خبرنگار گفت: «پل را نمی گذارند بسازیم»! سخن عجیبی بود! چه کسی نمی گذارد؟ «کشورهای منطقه نمی گذارند ما در ایران -کشور خودمان - در جزیره قشم، پل بسازیم»! آن هم پلی با نام خلیج فارس! از بس ما را با اسم و ظواهر پدیدهها مشغول کردهاند ممکن است سادهاندیشانه بپنداریم شاید چون نامش خلیج فارس است! ولی نه، موضوع بالاتر از این است.
نگاهی به نظرات مخالفان و موافقان دو فوریتی تشکیل سازمان توسعه سواحل مَکُران؛ اقتصادسرآمد بررسی می کند
اقتصاد دریایی - سوق الجیشی و استراتژیک مَکُران در سیستان و بلوچستان، دولت رییسی با محوریت سردار دهقان تصمیم به ارتقاء جایگاه شورای توسعه مَکِران به سازمان توسعه سواحل مَکُران گرفته است. دولت برای این تغییر رویه نیازمند مصوبه و مجوز مجلس شورای اسلامی است.
اقتصاددریایی - معتقدم همچنان مسیر به صرفه برای هند برای حمل کالا به آسیای میانه، مسیر عبوری از ایران است مشروط به اینکه بتوانیم شرایط را برای ترانزیت آیده ال فراهم کنیم.