اقتصاد دریایی - آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین را میتوان تهدیدی برای امنیت جهانی دانست، زیرا میتواند منجر به درگیری گسترده تری بین روسیه و غرب شود. جنگ تنها بر مردم بومی تاثیر نمیگذارد، بلکه یک مشکل سراسر جهان است. بنابراین، به راحتی میتوان مشاهده کرد که کشورها و سازمانهای جهان برای یافتن راه حل و پایان دادن به خشونت و یا پیامدهای آن باید در اسرع وقت تلاش کنند.
فعالان حوزه دریای خزر درباره موانع پیش روی رشد صادرات محصولات کشاورزی می گویند:
اقتصاددریایی - ایران به لحاظ ژئوپلتیکی موقعیتی استثنایی در منطقه غرب آسیا دارد و به طور بالقوه یک کشور تجاری - لجستیکی است و مزیتهای لجستیک بالایی در منطقه استراتژیک خاورمیانه دارد و از این جهت اهمیت لجستیک و الزام به توسعه آن در ایران لازم است مورد مطالعه جدی قرار گیرد.
فعالان حوزه دریای خزر درباره موانع پیش روی رشد صادرات محصولات کشاورزی می گویند:
اقتصاددریایی - با توجه به اینکه کشتی های فعال در دریای خزر بیشتر چند منظوره هستند. فهمیده، کمبود سردخانه و نبود پایانه خاص محصولات کشاورزی را از بزرگترین مشکلات تجار برای صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد.
بررسی«اقتصادسرآمد» از پیامدهای جنگ اوکراین در دریای خزر
اقتصاددریایی - رویدادهای فوریه تا مارس ۲۰۲۲ تمام تلاشهای کیف برای مشارکت در طرح حمل و نقل و مسیرهای لجستیکی دریای خزر در آینده قابل پیش بینی را لغو میکند.
اقتصاددریایی - گروه راهبردی و استراتژیک روزنامه دریایی اقتصادسرآمد هشدار می دهد: «جنگهاي اين قرن، نه فقط جنگ آب، كه جنگ كريدورها هم هست و هر كس در اين جنگ عقب بماند، يك بازنده تمام عيار خواهد بود».
در بازدید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران مطرح شد؛
افزایش نرخ حمل و نقل از زمان برجسته شدن تجارت الکترونیکی به دلیل همه گیری کرونا، یک موضوع داغ در صنعت حمل و نقل دریایی بوده است عوامل اين افزايش قيمت ها، بالا رفتن نرخ های حمل و نقل، ظرفیت بسیار محدود، تاخیر مداوم خطوط کشتیرانی، هزینه خدمات، کمبود کانتینر و هزینه های اضافی نظیر جریمه های در نظر گرفته شده است.
مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامههای سازمان بنادر و دریانوردی
جتمع بندری انزلی نخستین بندر شمال کشور است که از امروز به طور رسمی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد، سامانه ای که با حضور مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامهها سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مدیر کل دفتر فناوری و اطلاعات این سازمان بهره برداری شد.
بررسی چالشهای پیش روی ترانزیت کالا از بندر چابهار در گفتوگو با معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:
آخرین وضعیت بندر چابهار را باید از حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جویا میشدیم. وی از جمله مدیران این بندر است که طی سالهای اخیر در توسعه بندر چابهار نقش داشته و کماکان در این بندر فعال است.
همه چیز در سوال مشخص و روشن است. جای هیچ بحث و گفت و گویی نیست و موضوع کاملا عیان است. کشور ایران از دو سو به دریا راه دارد. نعمت بزرگی که بسیاری کشورها آرزوی آن را داشته اند و گاه برای رسیدن به دریا، جنگ ها کرده اند؛ اکنون این نعمت بزرگ پیش روی ماست در حالی که هیچ چشم اندازی برای استفاده از دریا و توجه به اقتصاد دریامحور نداریم.