اقتصاددریایی - تغییر مسیر تجارت دریایی با قدرت اقتصادی به طور فزایندهای وابستگی و پیوستگی دارد بدین ترتیب پویایی مسیر تجارت جهانی و قدرت اقتصادی در نوسان دائمی به سر میبرند، این موضوع در مناطقی مانند خاورمیانه و خاور دور نقش محوری خود را در سالهای اخیر به خوبی نشان داده و میرود تا خاورمیانه به قطب دریایی جهان در آینده تبدیل شود.
اقتصاددریایی - شاخص کانتینری Drewry و شانگهای در معاملات منتهی به ششم سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی بین آسیا و اروپا و مدیترانه به دلیل تغییر مسیر از دریای سرخ و کانال سوئز برای ترانزیت از طریق دماغه امید نیک همچنین ازدحام در بنادر کلیدی منجر به کاهش ۸ درصدی نرخها شد.
اقتصاددریایی - معاون فنی و نگهداری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تعمیرات زیرآبی تعداد ۶۳ فروند بویه مستقر در آبهای این استان از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز شده است.
اقتصاددریایی - مدیرکل بندر شهید بهشتی گفت: ۴۰ هزار کانتینر در بندر شهید بهشتی تخلیه و بارگیری شده که سهم ترانشیپ از این میزان ۱۰ هزار کانتینر بوده است.
اقتصاددریایی - خط کشتیرانی MSC با خرید بیسابقه کشتیهای دستِ دوم کانتینری به تعداد ۳۸۳ فروند توانسته موقعیت رتبه اولی خود را در بین شرکتهای حملونقل کانتینری حفظ کند.
اقتصاددریایی - مدیران انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در راستای ارتقای سطح آموزشهای تخصصی و توسعه منابع انسانی در حوزه حملونقل دریایی و لجستیک، تفاهم نامهای را با مرکزآموزش عالی حملونقل بینالمللی بارسلونای اسپانیا به امضا رساندند.
اقتصاددریایی - مؤسسه آلفالاینر در جدیدترین گزارش خود که دیروز منتشر شد، اعلام کرد که با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتورهای ۹ شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰ درصد است، زیان شرکتها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است.
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی و صادرات بیش از ۳۷ هزار TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری خبر داد.
اقتصاددریایی - در پی رونق تجارت در آسیا و خاورمیانه خطوط کشتیرانی ائتلاف وان، تایوان، کره جنوبی، سنگاپور، MSC مسیرهای جدید کشتیرانی و حمل ونقلی را از مبدا چین به کشورهایی مانند امارات، قطر، عربستان سعودی و سایر بنادر خاورمیانه راه اندازی میکنند.
اقتصاددریایی - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در کنار مزیت موقعیتی چابهار، باید برای بهبود دو شاخص توسعه لجستیکی و افزایش ضریب دسترسی چابهار به شبکه بینالمللی حملونقل، تلاش کرد.