پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۶۱
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۷
اقتصاددریایی - مدیر یکی از باشگاه‌های ورزش‌های ساحلی و دریایی از برگزاری یک دوره آموزشی مو‌ج‌سواری با حضور یکی از اساتید برجسته این رشته در بندرعباس خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی موج‌سواری در بندرعباس

به گزارش اقتصاددریایی،صدیقه سنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس در این خصوص اظهار کرد: این کارگاه آموزشی موج سواری به مدت سه روز در ساحل سورو بندرعباس و در محل باشگاه ورزش‌های ساحلی و دریایی اورکا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی پیش‌نیاز دوره مربیگری و داوری این رشته است، افزود: کارگاه آموزشی موج‌سواری در دو نوبت صبح و عصر به صورت تئوری و عملی برگزار شده است.

مدیر باشگاه ورزش‌های ساحلی و دریایی اورکا بندرعباس با بیان اینکه در این دوره آموزشی 50 نفر از علاقمندان شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دوره مربیگری و داوری این رشته مهیج دریایی در چابهار برگزار می‌شود.

سنگرزاده با اشاره به اهداف برگزاری دوره آموزشی موج‌سواری خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، شناخت پتانسیل نیروهای انسانی، استعداد، سواحل و دریا استان هرمزگان در جامعه ورزشی کشوری و بین‌المللی موج‌سواری است.

وی با تاکید بر اینکه موج‌سواری یکی از رشته‌های جذاب و مهیج دریایی است که از ۱۱ ماده مختلف، زیبا و متنوع تشکیل شده است، تصریح کرد: موج‌سواری جزو رشته‌های ورزشی المپیک است و با توجه به وجود سواحل مواج در بخشی از نقاط هرمزگان، می‌توان آینده خوبی را برای این رشته تصور کرد.

مدیر باشگاه ورزش‌های ساحلی و دریایی اورکا بندرعباس همچنین گفت: موج‌سواری در ایران رو به رشد است و در برخی از سواحل جنوبی کشور مانند کیش، قشم، هرمز، چابهار وغیره امکان انجام آن وجود دارد.

سنگرزاده اضافه کرد: اغلب افراد به موج سواری به چشم فعالیتی برای سرگرمی و تفریح می‌نگرند، اما موج‌سواری یک رشته ورزشی است که ورزشکاران زیادی از سرتاسر دنیا در سطح حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنند و ما نیز قصد داریم در راستای توسعه ورزش‌های ساحلی و دریایی، این رشته را در کشور توسعه دهیم.

این مربی ورزش‌های ساحلی و دریایی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: در حال حاضر ایران سهمیه مسابقات المپیک آسیایی و سمت نائب رئیسی و ریاست غرب آسیا را در رشته موج‌سواری دارد.

وی در انتها نیز تاکید کرد: با وجود ظرفیت سواحل در جنوب کشور، امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش‌های آبی و ساحلی خصوصا در هرمزگان فراهم شده تا بتوان از این ظرفیت مغفول مانده بهره‌مند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه