پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۲۰
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۶
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از پهلوگیری دو فروند کشتی جدید جهت بارگیری سیمان، میلگرد و آهن اسفنجی در بندر شهید باهنر خبر داد.

پهلودهی همزمان دو کشتی برای بارگیری آهن اسفنجی، سیمان و میلگرد در بندر شهید باهنر

به گزارش اقتصاددریایی،حمیدرضا محمدحسینی تختی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته یک فروند کشتی ۴۰ هزار تُنی برای بارگیری در بندر شهید باهنر پهلودهی شده است.

وی با اشاره به اینکه این کشتی با ۲۰۰ متر طول و ۲۳ متر عرض، قرار است حدود ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی بارگیری کند، افزود: آبخور خروجی (پس از بارگیری) این شناور ۱۱ متر است و تقریباً هشت روز نیز بارگیری آن زمان می‌برد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت ایمنی در بارگیری آهن اسفنجی، مخازن کشتی پس از تزریق گاز نیتروژن تا بندر مقصد پلمپ می‌شوند.

محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنانش به پهلودهی یک فروند کشتی ۶۰۰۰ تُنی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این کشتی نیز قرار است ۴۵۰۰ تُن سیمان به صورت کیسه بارگیری کند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: آبخور این کشتی نیز پس از بارگیری به ۷.۵ متر می‌رسد.

اضافه می‌شود، «بندر شهید باهنر» از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و جزو بنادر فعال ایران محسوب می‌شود.

این بندر جزو بنادر مهم صادراتی کشور محسوب می‌شود که در امور صادرات کالای نفتی و غیر‌نفتی، حمل‌و‌نقل کالا، حمل‌و‌نقل مسافری داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج‌فارس، اتصال به راه‌های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و جزایر تفریحی و بنادر تجاری خلیج‌فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

برخورداری از آبخور ۱۱ متری در زمان جذر کامل، جزو مهمترین ویژگی‌های بندر شهید باهنر است که پس از بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه