پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۲۳
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۴
بندر سالیانکا در آستراخان اول شد؛ براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی مراجع بندری روسیه، بندر ایرانی سالیانکا توانسته رتبه اول را در میان بنادر آستراخان به خود اختصاص دهد.

بندر سالیانکا در آستراخان اول شد

به گزارش اقتصاددریایی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با سفارش ساخت کشتی ۷۰۰۰ تنی خود در روسیه تلاش دارد تا در کنار دیگر برنامه‌های توسعه‌ای خود برای افزایش حجم تجارت دریایی میان کشور‌های حوزه دریای خزر، سهم بیشتری را از حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ایفا کند ضمن اینکه بندر ایرانی سالیانکا نیز توانسته رتبه اول بنادر آستراخان را کسب کند.

ساخت کشتی ۷۰۰۰ تنی سفارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به یک شرکت روس، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و به زودی این کشتی به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران در دریای خزر اضافه خواهد شد.

این کشتی که در راستای توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر و به منظور رونق هرچه بیشتر حمل بار در کریدور شمال- جنوب طراحی شده است، قرار است تا پاییز سال 1403 تحویل ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شود.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته با به ثمر رسیدن خرید قطعی بندر سالیانکا در آستراخان، روند رو به رشد مناسبی را در حوزه حمل بار از بنادر شمالی ایران به مقصد روسیه و کشور‌های حاشیه دریای خزر سپری کرده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی مراجع بندری روسیه، بندر ایرانی سالیانکا توانسته رتبه اول را در میان بنادر آستراخان به خود اختصاص دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این بندر در محوطه عملیاتی ۱۸ هکتاری بنا شده و دارای ۵ اسکله برای پهلوگیری همزمان ۵ کشتی بوده و در کنار خود، ۱۴۰۰۰ تُن انبار سرپوشیده را به خود اختصاص داده است.


در عین حال، ۸ دستگاه جرثقیل پرتال، ۸۰ عدد جرثقیل ریلی، سه دستگاه لکوموتیو، خشک‌کن چوب، کریدور سرد، پایانه و الواتور غلات، سوکت‌های نگهداری کانتینر یخچالی از جمله دیگر امکانات بندر ایرانی سالیانکا در روسیه است.

بر‌اساس آمار‌های رسمی، بندر سالیانکا توانسته حدود یک چهارم از سهم کشتی‌های ایرانی عبوری از بنادر آستراخان را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه