پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۴۲
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۵
اقتصاددریایی - فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف محموله ۱۳ میلیارد ریالی قاچاق در آبادان خبر داد.

توقیف محموله ۱۳ میلیارد ریالی قاچاق در آبادان

به گزارش اقتصاددریایی، سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی، حین گشت‌زنی در مبادی ورودی کالای قاچاق به مناطق ساحلی آبادان، موفق شدند دو دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد مجوزگمرکی را کشف و ضبط کنند.

وی ارزش این محموله قاچاق را که از طریق یکی از بنادر کشور‌های جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بود را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پرونده قاچاق برای صدور رأی به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان ارسال شد.
سردار پاکباز افزود: واردات اینگونه موتورسیکلت‌های سنگین و غیرمجاز به کشور حتی با انجام تشریفات قانونی و گمرکی نیز ممنوع است بنابراین تردد این وسایل در مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان نیز غیرقانونی است.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به ویژه ذاتی مرزبانی دریایی در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی، آبراهی و آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های شمال غرب خلیج فارس اظهار داشت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور به خصوص تولید و اشتغال داخلی وارد می‌کند از این رو برخورد با این پدیده شوم به صورت قانونی و بدون ملاحظه انجام می‌شود.

دریابانی خوزستان سال‌هاست با پدیده شوم قاچاق کالا و سوخت دست و پنجه نرم می‌کند.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و آبراهی، یکی از استان‌های آلوده به قاچاق کالا است.
پارسال کالا‌های قاچاق به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال در مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان کشف و ضبط شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه