پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۲۶
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۹
نماینده معاونت توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، تجاری و صنعنی و ویژه اقتصادی در جریان بازدید از مناطق ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و پتروشیمی، گسترش راه‌های همکاری این مناطق با همدیگر و ارتباط نزدیک‌تر آنها با دبیرخانه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی موجود در هر دو منطقه به منظور افزایش ظرفیت‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری را از اهداف سفر به خوزستان اعلام کرد.

بازدید نماینده دبیرخانه شورای مناطق آزاد، تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

به گزارش اقتصاددریایی، اباذر آذربون در جریان بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه بندری امام خمینی(ره)، آخرین وضعیت این منطقه را در بخش‌های زیرساخت از جمله وضعیت تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز، حصار پیرامونی آن، نحوه ورود و خروج کالا از دروازه‌های ورودی و خروجی و فرآیند نظارت بر آنها و همچنین از امکانات نوین حفظ و حراست از اماکن از جمله سیستم‌های دوربین مدار بسته بازدید کرد.
آذربون همچنین در جریان این بازدید در دیدار با ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به مجاورت این مجتمع بندری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بر تعامل بیشتر این دو منطقه ویژه اقتصادی و ضرورت هم‌افرایی با دستگاه‌های همکار در این منطقه از جمله گمرک و راه آهن با رویکرد بهره‌برداری از ظرفیت‌های بازرگانی تأکید کرد.
ابوطالب گرایلو در این دیدار نیز مناطق ویژه اقتصادی بندری را فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از اقتصاددریا محور عنوان کرد و خواستار تعامل و هم افزایی بین دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه و سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه شد.
گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با 11 هزار هکتار پهناورترین منطقه ویژه اقتصادی بندری در کشور است که با سهم 30 درصدی در تجارت کشور نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می‌کند.

بازدید نماینده دبیرخانه شورای مناطق آزاد، تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه