پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۱۵
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۶
اقتصاددریایی - ملوان موتورخانه یک شناور تجاری که بر اثر برخورد با جسم سخت، دچار خون ریزی شدید ار ناحیه سر شده بود، با امداد رسانی به موقع بندر فریدونکنار، به بیمارستان منتقل شد.

امداد رسانی پزشکی به خدمه کشتی تجاری در بندر فریدونکنار

به گزارش اقتصاددریایی، علی اصغر صادقی، سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در این باره گفت: مرکز فرعی هماهنگی جستجو و نجات دریایی ( MRSC ) بندر فریدونکنار پس از دریافت پیام اضطرار از سوی کشتی تجاری تحت پرچم ایران، مبنی بر نیاز فوری امداد رسانی پزشکی به یک نفر از خدمه این کشتی، تمهیدات و اقدامات امدادی به سرعت آغاز شد.

وی افزود: با اعزام یدک کش بندر فریدونکنار به محل استقرار کشتی در لنگرگاه، ملوان آسیب دیده موتورخانه که به دلیل خون ریزی شدید از ناحیه سر دچار سرگیجه و عدم کنترل شد، عملیات انتقال فرد مصدوم به بیمارستان بی درنگ انجام گرفت.

صادقی ادامه داد: فرد مصدوم در ساعت 02:00 توسط یدک کش از کشتی در موقعیت یاد شده تحویل گرفته شد و پس از انتقال به اسکله در ساعت 02:30 توسط آمبولانس اورژانس 115 و با همکاری یگان حفاظت بندر برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان شهر اعزام شد .

صادقی خاطر نشان کرد : فرماندهان شناورها و دریانوردان در صورت بروز هر گونه حادثه دریایی در هر ساعت از شبانه روز می توانند از طریق کانال 16 رادیویی و یا شماره ( 1550 ) با مراکز اصلی و فرعی جستجو و نجات دریایی بنادر نوشهر و فریدونکنار تماس حاصل نموده و این مرکز را در جریان کامل حادثه برای انجام عملیات امداد و نجات و ارائه خدمات مؤثر قرار دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه