پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۳۳
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۸
در روزهای داغ تابستان سال جاری کارکنان اقماری شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتی با تلاش شبانه‌روزی خود نقش کلیدی در مدیریت عملیات اکتشاف، توسعه میادین، تولید و بهره‌برداری از منابع نفت‌خام و گاز طبیعی مستقر در حوزه خلیج‌فارس را بر عهده دارند.

جلوگیری از توقف صادرات نفت با تلاش همکاران عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران

به گزارش اقتصاددریایی،در این میان بدون اغراق واحد عملیات دریایی یکی از مهمترین واحدهای شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتی و دریایی است به‌گونه‌ای که علاوه بر انجام امور خدماتی، حمل‌و‌نقل و …، خروجی زحمات سایر کارکنان واحدها در مناطق، توسط آنان در امر صادرات و فروش به بار می‌نشیند.

معاون عملیات دریایی منطقه لاوان در این زمینه گفت: تربیت یک افسر راهنما با توجه به اهمیت کار مستلزم یک فرآیند چندین ساله است و یک افسر عملیات دریایی از نظر تحصیلات با سایر دانش‌آموختگان دانشگاهی وجه تمایز زیادی دارد. یک افسر راهنما برای اینکه بتواند وظایف محوله را به‌طور اطمینان‌بخشی انجام دهد نیاز به گذراندن دوره‌های دریایی و کار کردن بر روی کشتی‌ها طبق قوانین و استاندارد‌های بین‌المللی حداقل به مدت ۱۲ سال دارد و پس از آن نیز برای به دست آوردن تجربه کافی لازم است حدود ۲ سال به عنوان کارآموز همراه پایلوت‌های متخصص و با سابقه روی نفتکش‌ها، عملیات پهلودهی و جداسازی را انجام دهد تا بتواند به‌تنهایی از عهده این امر مهم و خطیر برآید...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه