پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۶۳
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۷
اقتصاددریایی - فیلیپین و ویتنام در راستای پیشبرد توافقات سران دو کشور و تعمیق همکاری‌های نظامی، یک رزمایش دریایی مشترک در خلیج مانیل برگزار می‌کنند.

گسترش همکاری میان فیلیپین و ویتنام؛ مانیل و هانوی در آستانه برگزاری رزمایش مشترک

به گزارش اقتصاددریایی، پلیس دریایی فیلیپین و ویتنام در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه و تمرین عملیات‌های «جستجو و نجات» و «پیشگیری از هرگونه آتش‌سوزی»، قرار است که جمعه آتی یک رزمایش دریایی مشترک در خلیج مانیل برگزار کنند.

آرماندو بالیلو سخنگوی پلیس دریایی فیلیپین هم در همین راستا، اظهار داشت: این رزمایش نشان‌می‌دهد که علیرغم رقابت این دو کشور در دریای غرب فیلیپین، مانیل و هانوی می‌تواند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم این اقدام به یک الگویی برای کاهش تنش‌ها حتی با چین، تبدیل شود.

مانیل می‌گوید که پکن در بخش‌هایی از دریای جنوبی چین که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی است، جزایر مصنوعی می سازد.

از سوی دیگر مقام‌های چینی بارها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق حاکمیت غیرقابل مذاکره‌ای بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد.

پکن تاکید دارد که رفتار مانیل برخلاف حق تمامیت ارضی سرزمین چین و «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» است و همچنین تعهدات این کشور را نقض می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه