پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۱۴
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰
اقتصاددریایی - فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تاکنون ۱۳ مرحله الحاق تجهیزات رزمی در طول پنج سال گذشته به این نیرو انجام شده که طی آن، بیش از ۷۵۰ شناور سنگین و اقیانوس پیما، نیمه سنگین و رزمی، رزمی پشتیبانی، شناور‌های تندرو نسل جدید و انبوهی از موشک، اژدر و سایر ادوات دریایی را وارد سازمان نیرو کرده‌ایم.

الحاق ۷۵۰ فروند انواع شناور به ندسا در ۵ سال اخیر

به گزارش اقتصاددریایی،دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در همایش عالی فرماندهان نیروی دریایی سپاه که با حضور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد نیروی دریایی سپاه در حوزه های گوناگون، حاکی از انضباط عملیاتی، بررسی شیوه‌ها و تکنیک‌ها، تحلیل مؤلفه‌های قدرت و سایر مسائل دخیل در امر اهمیت این نیرو است.

وی تصریح کرد: نقش هر یک از این مؤلفه‌ها در صحنه‌های عینی و میدان‌های عملیاتی ملموس و پیش‌بینی شده، با تمرکز بر اولویت‌ها، گسترش ابعاد گوناگون اشراف اطلاعاتی، توجه به عوامل ارتقای قدرت تحلیل و پیش‌بینی در حوزه مأموریتی با محوریت استراتژی دریایی سپاه، توجه به راه‌های گسترش، تحکیم، تثبیت و عمق بخشی به مؤلفه هایی همچون صلابت، ایمان، معنویت، قاطعیت می‌تواند دشمن را در میدان واقعی نبرد به عقب براند.

دریادار تنگسیری در ادامه با اشاره فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) مبنی بر ایجاد نیروی دریایی در طراز انقلاب اسلامی افزود: ما در نیروی دریایی دائماً چند موضوع را مرور می‌کنیم که اولین آنها، حرکت به سمت نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی و دوم ارتقاء جغرافیای مأموریت، از خلیج فارس و ورود در مأموریت‌های اقیانوسی در کنار همرزمان عزیزمان در نیروی دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی است.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه ارتقا در تجهیزات را با قوت دنبال می‌کنیم، گفت: ما امروز افتخار می‌کنیم که در نیروی دریایی سپاه، ساخت موشک با برد ۱۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰ کیلومتری را خودمان انجام می‌دهیم.

فرمانده ندسا، بسیج دریایی را پدیده‌ای نو تأسیس و بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیج دریایی بسیار مورد تأکید رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر بیش از ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری مردم عزیزمان را که داوطلبانه حضور دارند، در این قالب سازماندهی کردایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنانش اساس حضور اثر گذار سپاه را توجه به مردم بر شمرد و افزود: مردم به عنوان پشتیبان اصلی و صاحبان این انقلاب و نظامند.

تنگسیری اضافه کرد: در نیروی دریایی سپاه مردم‌یاری و مردم‌داری از اساسی‌ترین امور است و الحمد‌الله این کار‌ها در سواحل جنوب و شمال در حال انجام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه