پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۳۹۵
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۹
اقتصاددریایی -نگرانی‌های امنیتی در مناطق مختلف مانند سومالی، خلیج گینه و سایر نقاط پرتردد آبی باعث شده تا شرکت‌های مشاوره نسبت به ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های امنیتی برای تأمین امنیت کشتی و خدمه تأسیس شوند، بر این اساس شرکت با به‌کارگیری نیرو‌های مسلح و دریافت مجوز‌های لازم در کشتی حضور دارند تا برنامه‌های امنیتی را بالا ببرند.

راه اندازی شرکت‌های امنیتی برای مقابله با دزدی‌های دریایی

به گزارش اقتصاددریایی، «کریس چارنلی»، مدیر‌عامل گروه Ambrey در این زمینه گفت: این شرکت‌ها برای کمک به مالکان کشتی و اپراتور‌ها برای افزایش ایمنی و امنیت ایجاد می‌شود که این گروه با همکاری Inchcape Shipping Services قرار است شرکت‌هایی را با دریافت مجوز به منظور جلوگیری از تهدید‌هایی که برای خدمه کشتی و محموله مطرح می‌شود نسبت به تضمین ایجاد یک محیط امن دریایی اقدام کنند، این برنامه برای کمک به مدیریت تهدیدات در حال ظهور و طراحی به زودی اجرا می‌شود.

وی گفت: در حالیکه چالش‌های دریایی در دریای سرخ، منطقه سومالی و خلیج گینه توجه بین‌المللی را جلب کرده، سازمان‌هایی نیز مانند دفتر ReCaap در آسیا در گزارش خود یاد‌‍آور شد: تهدیدات برای دریانوردان در بسیاری نقاط جهان امکانپذیر است، اگرچه طی سال‌های قبل تا حدودی کاهش یافته بود، اما این تهدیدات در مناطقی مانند خلیج گینه، شرق سومالی، تنگه سنگاپور و بسیاری لنگرگاه‌ها در سراسر جهان به چشم می‌خورد.

وی تأکید کرد: در این ارتباط شرکت Inchcape که ارائه دهنده خدمات بزرگی به حمل‌و‌نقل دریایی است به عنوان شرکت مشاور، آژانس‌های جدید بندری را به عنوان تأمین امنیت راه‌اندازی خواهد کرد و قرار است در این ارتباط بیش از ۸۵ درصد بنادر جهان در ۶۰ کشور مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند تا مقاصد کلیدی برای راه‌اندازی شرکت‌ها تعیین شوند.

«اسوند استنبرگ» یکی از مدیران شرکت‌های حمل‌و‌نقل Inchcape گفت: با ترکیب تخصص و فنّاوری و حضور جهانی مطمئن هستیم که پروتکل ایمنی در صنعت دریایی را دگرگون کنیم، عملیاتی که ایمن‌تر بوده و امنیت کشتی را تضمین خواهد کرد و در نهایت خدمات ارزشمندی به مشتریان ارائه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: با بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته امنیت کشتی‌ها را مورد ارزیابی و مطالعه قرار داده‌ایم و طرح امینت کشتی پس از بررسی به مالکان یا اپراتور‌های کشتی ارائه می‌شود و پس از بررسی با دریافت مجوز از سوی این شرکت و موافقت مالکان قرارداد با صاحبان کشتی امضا می‌شود. به منظور تضمین پروتکل کارآیی عملیات افزایش یافته و سعی می‌کنیم خطرات احتمالی برطرف شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه