پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۱۶
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۲
اقتصاددریایی - مانور عملیات مشترک امداد و نجات و اطفاء حریق (حریق فرضی) شناور پهلوگرفته در مجاورت اسکله تجاری بندر دیلم با موفقیت به پایان رسید.

برگزاری موفق مانور عملیات مشترک امداد و نجات و اطفاء حریق در بندر دیلم

به گزارش اقتصاددریایی، رضا نیکو رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم در توضیح این خبر اظهار کرد: براساس سناریوی تعریف شده برای مانور، پس از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در شناور حامل کالا، شناور ناجی برای نجات مصدومان احتمالی و شناور آتش‌خوار فرهام به عملیات اطفاء حریق به موقعیت وقوع حادثه فراخوانده شدند.
وی بیان کرد: در ادامه با حضور به موقع شناور ناجی، تنها مصدوم حادثه پیدا و به اورژانس (هلال احمر) مستقر در اسکله تحویل داده شد و عملیات اطفاء حریق نیز با مشارکت شناور آتش‌خوار، خودروهای آتش‌نشانی و تاور مانیتور ثابت اسکله بندر دیلم انجام شد.
رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: پس از اطفاء حریق و اطمینان از عدم برگشت شعله، فرمانده عملیات پایان موفق مانور یک‌ساعته را اعلام کرد.
به گفته نیکو؛ این مانور با هدف ارتقاء دانش علمی و ارزیابی توان تاکتیکی تیم عملیاتی، ایجاد هماهنگی بین واحدهای عملیاتی و سایر ارگان‌ها و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزار شد.
وی یادآور شد: عملیات مشترک امداد و نجات و اطفاء حریق در مجاورت اسکله تجاری بندر دیلم از سوی اداره بندر و دریانوردی این بندر و با مشارکت گمرک، هلال احمر، آتش‌نشانی شهرداری، دریابانی و شرکت ساحل‌بار انجام شد.

نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه