پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۸۷۷
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۶
اقتصاددریایی - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از مشارکت سرمایه‌گذاران قطری در توسعه بندر دیر خبر داد و گفت: روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با عربستان به ویژه بندر دمام توسعه می‌یابد.

مشارکت سرمایه‌گذاران قطری در توسعه بندر دیر

به گزارش اقتصاددریایی،علی باستین از افزایش صادرات در بنادر دیر و کنگان خبر داد و اظهار داشت: در سه سال دولت آیت‌الله رئیسی بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار از بنادر دیر و کنگان صادر شده است.

وی با بیان اینکه دو بندر دیر و کنگان در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت فعال هستند گفت: دیر و کنگان به بنادر ترانزیت و صادراتی تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ترانزیت پنج هزار رأس دام زنده و ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری، ون و اتوبوس از بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه زیرساخت بنادر دیر و کنگان آغاز شده و در این راستا ضمن توسعه موج شکن و افزایش مساحت حوضچه بندر کنگان، ۳ هکتار محوطه‌سازی و اسکله‌های تجاری در بندر دیر افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

باستین ایجاد ساختمان‌های قرنطینه، بهداشت، استاندارد، دامپزشکی و گذرنامه در بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراکز شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

وی از مشارکت سرمایه‌گذاران قطری در توسعه بندر دیر خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه‌گذاران قطری در توسعه زیرساخت‌های بندر دیر مشارکت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با کشور همسایه و دوست عربستان خبر داد و گفت: با مذاکرات مسئولان استان بوشهر و مکاتبات وزارت امور خارجه با دولت عربستان، روابط اقتصادی و تجاری از طریق بندر بوشهر یا بندر کنگان با عربستان به ویژه بندر دمام توسعه می‌یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه