پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۸۱
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۶
اقتصاددریایی - مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس گفت: کلیه تردد‌های مسافری این بندر از ساعتی پیش طبق روال عادی در حال انجام است.

آغاز تردد دریایی مسافری هرمزگان پس از ۳ روز وقفه

به گزارش اقتصاددریایی، علیرضا ادیمی با اعلام خبر ازسرگیری تردد دریایی مسافری اظهار کرد: این شرایط به دلیل بهبود وضعیت آب و هوا به وجود آمده است.

وی افزود: در حال حاضر کلیه تردد‌های خروجی و ورودی از بندر شهید حقانی در حال انجام است. با بهبود شرایط جوی و کاهش فعالیت سامانه هواشناسی، جابه‌جایی مسافران از این بندر پس از یک وقفه دو تا سه روزه آغاز شده است.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور ادامه داد: شناور‌های مسافری فعال در مسیر‌های بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند و هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

ادیمی در ادامه اشاره کرد که سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناور‌ها تاثیرگذار است. شناور‌های کلاس A+ در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، قادر به تردد هستند. این میزان برای شناور‌های کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع ۳ پا می‌باشد. همچنین، شناور‌های کلاس B می‌توانند در شرایطی با سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج ۲ پا به دریا بروند.

شایان ذکر است که شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره وضعیت تردد شناور‌های مسافری مرکز استان هرمزگان می‌توانند با سامانه ۳۱۱۱ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه