پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۹۰
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۰:۵۱
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: یک تانکر حامل گاز آمونیاک که در هنگام بارگیری در بندر پتروشیمی پارس جنوبی دچار مشکل فنی شده بود به لنگرگاه عسلویه انتقال یافت.

انتقال اضطراری تانکر حامل گاز آمونیاک به لنگرگاه عسلویهبه گزارش اقتصاددریایی، عمران مرادپور طیبی با اشاره به کنترل نشت گاز آمونیاک در عملیات بارگیری کشتی در عسلویه اظهار کرد: در جریان تماس سرشیفت مدیریت بندر پتروشیمی پارس ۲ با مرکز کنترل ترافیک دریایی عسلویه، اعلام شد در تانکر مستقر در اسکله ۱۷ هنگام بارگیری آمونیاک به دلیل نقص فنی در سیستم بارگیری، نشت قابل توجهی رخ داده و باید شناور تانکر از اسکله به لنگرگاه منتقل شود.
وی بیان کرد: با اعلام وضعیت اضطراری، کمیته ایمنی مدیریت بنادر و دریانوردی عسلویه به سرعت تشکیل شد و کارشناسان دریایی این مدیریت، تمهیدات لازم برای انتقال و جداسازی تانکر به لنگرگاه عسلویه را پیشنهاد دادند.
مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه تصریح کرد: با توجه به خطرات ایمنی آمونیاک و بخارات آن، تمام نکات ایمنی با استفاده از تجهیزات ایمنی فردی و راه‌های موجود برای جداسازی تانکر توسط دو یدک‌کش بررسی شد.
مرادپور طیبی ادامه داد: پس از درخواست مدیریت بندر پتروشیمی، عملیات جداسازی انجام و تانکر مذکور در شرایط ایمن به لنگرگاه منتقل شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر، طبق اظهارات فرمانده تانکر، شرایط ایمن و تحت کنترل است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه