پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۵۷۸
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰
 اقتصاددریایی - نخستین دوره ممیزی فرآیند‌ها و دستورالعمل‌های مناطق ویژه بندری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با حضور مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی به همراه گروه ممیزان از سایر بنادر کشور برگزار شد.

برگزاری ممیزی فرآیند‌ها و دستورالعمل‌های مناطق ویژه بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)

به گزارش اقتصاددریایی، در جریان این ممیزی که با محوریت بررسی دستور العمل‌های جاری و رفع موانع و مشکلات آنها در قالب بازبینی و بررسی فرآیندهای ثبت آماری و سفارش کالا و مواد اولیه، صدور گواهی‌های تولید و رفع تعهدات ارزی، صدور مجوز فعالیت‌ها، صدور احکام تحویل و تحول و انجام پذیرفت، گروه ممیزان ضمن اعلام رضایت‌مندی از نحوه عملکرد دبیرخانه امور منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، بر تسریع در بهره‌گیری از سامانه‌ها و رفع مشکلات آنها، همچنین بازنگری مستمر دستورالعمل‌ها به منظور تسریع در انجام امور تأکید شد.
حسین یداللهی مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در جریان این ممیزی با اشاره به گستردگی فعالیت‌ها و نقش مهم دبیرخانه امور مناطق ویژه بندری در جریان ورود و خروج کالا و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، گفت: توجه به ساختار تشکیلاتی این حوزه و تسهیل در فرآیندهای مرتبط با آن به منظور تسریع در فرآیندهای تولیدی بیش از پیش ضرورت دارد.
وی همچنین هدف اصلی از برگزاری ممیزی‌ها را پایش عملکرد دبیرخانه‌های بنادر کشور و مرتفع کردن موانع و چالش‌ها عنوان و برتداوم و استمرار فرایند ممیزی‌ها تأکید کرد.
گفتنی است در جریان برگزاری ممیزی، مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نیز بازدید کرده و با قدردانی از زحمات صورت گرفته، بر رفع موانع و چالش های اجرا با برگزاری جلسات مشترک و پایش مستمر روند اجرایی پروژه ها تأکید کرد.
وی همچنین با بیان اینکه با گسترش ابعاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری، نیاز به نظارت دقیق‌تر بر حفظ شرایط ایمنی محیط کار و بهره‌گیری از توان مشاوران ذیصلاح وجود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه