به گزارش اقتصاددریایی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریا نوردی خوزستان در این باره توضیح داد: خرابی موتور دیزل تجهیزات استراتژیک، به طور معمول به علت فرسودگی قطعات رخ میدهد که با برنامهریزی صورت گرفته، این تجهیزات به سرعت به وضعیت آماده به کاری برگشت.
محمد نظری در ادامه افزود: به منظور دستیابی به بالاترین میزان آماده بکاری تجهیزات، با انجام تستهایی همچون آنالیز روغن، ارتعاشسنجی، ترموگرافی و ترمومتری میتوان نشانههای خرابی را قبل از بروز خرابی شناسایی و با برنامهریزی مناسب و کمترین هزینه، تعمیرات اساسی مورد نظر را اجرا کرد.
نظری با تأکید بر اینکه باور و اتکا به توانمندی داخلی در عرصههای فنی و تجهیزاتی همواره راهگشا بوده است، اظهار داشت: واحد فنی و نگهداری این اداره کل طی سالهای متمادی با اتخاذ رویکرد بهرهگیری از توان و تخصص منابع داخلی کشور و همچنین احصای ایرادات با استفاده از تکنیکهای مهندسی، دستیابی به بالاترین سطح آماده به کاری و از بروز اختلال در روند ارائه خدمات بندری به کشتیها جلوگیری کرده است.