پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۲۴۲
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۵
 اقتصاددریایی - فرماندار شهرستان گناوه گفت: برای تأمین سنگ مورد نیاز ساخت اسکله و موج‌شکن بندر گناوه عملیات دو انفجار در معدن سنگ کوه بینک با موفقیت انجام شد.

تأمین مصالح ساخت اسکله بندر گناوه از معادن سنگ بینک

به گزارش اقتصاددریایی، محمدتقی صفری در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وقوع دو انفجار در ۸ کیلومتری گناوه اظهار داشت: یکی از نیاز‌های مهم ساخت اسکله و موج‌شکن بندر گناوه سنگ معدنی است که در این راستا از معدن بینک استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت اسکله و موج شکن بندر گناوه تسریع یافته است گفت: طرح توسعه بندر گناوه با اعتبارات لازم عملیاتی شده که در این طرح دو موج شکن به طول دو هزار و ۴۰۰ متر احداث و لایروبی به میزان یک میلیون مترمکعب انجام می‌شود.

فرماندار گناوه با تعیین معدن سنگ بینک برای تأمین مصالح موج شکن گناوه گفت: در همین راستا کامیون‌های حمل مصالح سنگی این پروژه افزایش داده شده تا به روند پیشرفت اجرایی پروژه کمک شود.

صفری به استخراج سنگ از معدن بینک گناوه پرداخت و بیان کرد: عملیات استخراج سنگ برای پروژه یاد شده به اتمام رسیده و سنگ مورد نیاز تأمین شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تناژ شناور‌ها هم اینک در خور فعلی گناوه یک‌هزار‌تُن است و با تکمیل طرح توسعه‌ای، این ظرفیت برای تردد کشتی‌های با تناژ پنج هزارتُن فراهم خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه