پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۲۲۹
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۳
 اقتصاددریایی -مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر بر روی خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج در خلیج فارس تا ۲ متر افزایش می‌یابد.

صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی،فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر به صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: از یکشنبه ۲ اردیبهشت به مدت ۴ روز هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و شمال غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت در استان بوشهر گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خلیج فارس تا ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس را از جمله مخاطرات این هشدار هواشناسی دانست و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها بویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

شکوهی‌پور با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فرا ساحل استان بوشهر گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

وی ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه