پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۸۵۷
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۳
اقتصاددریایی -هشتاد و یکمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC ۸۱) سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) با ۱۸ دستورکار و به منظور بررسی ۱۳۶ سند مختلف، آغاز شد.

آغاز هشتاد و یکمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی آیمو

به گزارش اقتصاددریایی، هشتاد و یکمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC 81) سازمان بین‌المللی دریانوردی به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو آیمو و آژانس‌های تخصصی دولتی و غیردولتی، آغاز به کار کرد.
به گفته مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، این اجلاس با ۱۸ دستورکار، طی پنج روز به بررسی ۱۳۶ سند دریافتی خواهد پرداخت و در طول این اجلاس، ملاحظه و تصویب اسناد پیشنهادی از جمله اصلاحات به اسنادالزام‌آور، موجودات مضر آبزی در آب‌توازن کشتی، جلوگیری از آلودگی هوا، کارایی انرژی کشتی‌ها، پیگیری برنامه اقدام برای بررسی زباله‌های پلاستیکی دریایی ناشی از کشتی‌ها، سوخت‌های زیستی، شناسایی و حفاظت از مناطق ویژه، ECA و PSSA، بازنگری سیستم جمع‌آوری اطلاعات مصرف نفت سوخت کشتی (DCS)، بازنگری به پایگاه داده‌های مصرف نفت سوخت کشتی در GISIS در دستورکار قرار دارد.
نادر پسنده افزود: همچنین در خلال این اجلاس، گروه‌های کاری مختلفی از جمله کارگروه آلودگی هوا و کارایی انرژی، کارگروه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشتی‌ها، کارگروه تدوین پیش‌نویس برای اصلاحات به اسناد الزامی، گروه فنی تعیین مناطق ویژه و منطقه به ویژه حساس دریایی، کارگروه بازبینی آب توازن تشکیل می‌شود.
پسنده گفت: در این اجلاس ۱۰ نفر از سوی جمهوری اسلامی ایران شامل نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر تابعه، وزارت امور خارجه، شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی ج.ا.ا به صورت مجازی، شرکت کردند.
گفتنی است ، هشتاد و یکمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC 81) سازمان بین‌المللی دریانوری تا روز جمعه، ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه