پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۵۲۶
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۲
اقتصاددریایی -دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در واکنش به گزارش ۲ بهمن ماه سال جاری در فضای مجازی با عنوان «بسته های سرمایه گذاری مناسب لپ تاپ نیست/ فرمت شناسایی پیمانکاران خدماتی مانند بهانه. برای دستیابی به دستاوردها» برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

امضای قرارداد ۳۰۰ بسته سرمایه گذاری در ۷ منطقه آزاد

به گزارش اقتصاددریایی، طبق اسناد فوق شش تکلیف اصلی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تعیین شده است که همگی بر اساس تولید و سرمایه گذاری است. متأسفانه توانمندی های سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران به طور عام و مناطق آزاد به طور خاص کمتر در بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی شناخته شده است. از سوی دیگر، اگرچه مناطق آزاد تنها یک درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهند، اما دولت امیدوار است که مناطق آزاد جهشی در اقتصاد ملی داشته باشند. کار مستمر دبیرخانه و حوزه های هدف گذاری سرمایه گذاری، اقدامات ترویجی بازاریابی و تشریح دقیق مهارت ها و توانمندی های این حوزه ها به صورت علمی و کاربردی.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری رکن اصلی و اولیه تولید است، ایده تعیین پروژه های اولویت دار بر اساس اسناد اولیه در مناطق و تهیه مطالعات پیش امکان سنجی و تخصیص زمین و مجوزهای لازم برای این امر می تواند به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کمک کند. اجتناب از مراحل اداری بروکراسی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید حضور داشته باشند و وارد میدان عمل شوند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال هزار بسته سرمایه گذاری اعم از پروژه های صنعتی و غیر صنعتی تهیه شده که از این تعداد ۷۴۱ فرصت به ارزش ۴۵۱ میلیارد تومان مربوط به مناطق آزاد است به طوری که از ابتدا تنها در ۷ منطقه فرانک است. فروردین تا اول بهمن ماه به مبلغ ۳۰۰٫ با توجه به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان و ۵۸۲ میلیون یورو قرارداد همکاری منعقد و زمین اجرای پروژه به سرمایه گذار واگذار شد که گویای روشن و مصمم بودن است. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه