پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۲۸۹
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۱
اقتصاددریایی - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شرایط دریاچه ارومیه تا شش ساله به مرور بهتر خواهد شد. این اراده و عزم ملی وجود دارد و دولت هم روی این موضوع بسیار حساس است و در این زمینه هم به‌طور جدی کار می‌کند؛ از شخص رئیس جمهوری گرفته تا اعضای هیات وزیران.

شرایط دریاچه ارومیه به مرور بهتر می‌شود

به گزارش اقتصاددریایی، مجتبی ذوالجودی با حضور در ایسنا ضمن گرامیداشت یاد مهشاد کریمی - خبرنگار فقید حوزه محیط زیست ایسنا- اظهار کرد: ما ارتباط خبری بسیار خوبی با ایشان داشتیم و پای ثابت برنامه‌های سازمان و گفت وگو با کارشناسان آن بودند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به سکوت خبری در سال اول دولت سیزدهم آیا فعالیت‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه متوقف شده بود؟ اظهارکرد: برنامه‌ریزی برای احیای دریاچه ارومیه اصلا رها نشده است و توقف فعالیت‌ها شایعه‌ای بیش نیست.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه بحث‌های فنی پیش آمد. کانال در حال ساخت برای انتقال آب به دریاچه ترک خورد و قرار شد کار مضاعفی انجام شود و مطالعات و تامین اعتبارات آن زمان برد ولی در کل از اوایل دولت سیزدهم توقفی در رابطه با ساماندهی و احیای دریاچه ارومیه ایجاد نشد حتی در اولین سفر به عنوان معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به ارومیه رفتم و از نزدیک از این پروژه بازدید کردم. دولت بسیار زیاد اصرار داشت که حتما اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه به نتیجه برسد چون حتما مطالعاتی در این زمینه انجام شده بود. با توجه به اینکه ۹۰ درصد کار پیش رفته بود قطعا دولت دنبال این بود که پروژه‌ای که برای آن هزینه شده به اتمام و بهره برداری برسد.

ذوالجودی خاظرنشان کرد: من به توقف خاصی که به معنی رها شدگی در تصمیم گیری باشد، خیلی اعتقاد ندارم اما با توجه به مسائل فنی به وجود آمده لازم بود، مجدد مطالعاتی انجام شود تا بتوانند تونل را ترمیم کنند و کار را ادامه بدهند. در نتیجه یک وقفه کوچک به وجود آمد البته با دستور رییس جمهوری اعتبارات بلافاصله تامین شد و الان تونل به اتمام رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه