پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۹۴۳
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۵
اقتصاددریایی -  هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت دوشنبه تا پایان وقت سه شنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد

به گزارش اقتصاددریایی، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در مکاطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در فراساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۵ متر در مناطق نزدیک ساحل و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۳.۲ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی، غرق شدن قایق ها و شناورهای صیادی و اختلال در فعالیت شناورها و بنادر را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار اعلام کرد و علاوه بر توصیه برای خودداری از فعالیت های بندری در طی مدت یاد شده، هرگونه فعالیت صیادی،قایقرانی و گردشگری را نیز ممنوع اعلام کرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و از اواخر شب از سمت غرب استان ابری بتدریج با بارش پراکنده، ‌روز دوشنبه در نیمه غربی استان ابری با بارندگی، کاهش محسوس دما و وزش باد، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه باکاهش محسوس دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ابری و سرد به تناوب با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد به نسبت شدید که مقدار و شدت بارش ها در نیمه غربی محسوس تر خواهد بود و در روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری و در غرب استان ابری با احتمال بارش پراکنده باران و بتدریج با کاهش ابر و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه