پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۷۹۵
۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۹
اقتصاد دریایی-دبیر همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت با اشاره اینکه ۳۰۰ مقاله به همایش ارسال شده است، گفت: اقیانوس‌ها به عنوان میراث مشترک جهانی هستند.

اقیانوس ها میراث مشترک جهانی هستند

به گزارش اقتصاددریایی، دریادار دوم فرامرز نصری در همایش ملی تمدن پیشرفت با اشاره به نقش و اهمیت اقیانوس‌ها در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: صید بی رویه، آلودگی، بهره برداری غیرمسئولانه، گرم شدن و اسیدی شدن اقیانوس‌ها از مسائل پیچیده اقیانوس‌ها است.

وی این رویکرد جامع و یکپارچه را برای اداره اقیانوس‌ها به عنوان یک سیستم لازم دانست و به حکمرانی اقیانوسی نیز اشاره کرد و ادامه داد: حکمرانی اقیانوسی اقتداری، چند لایه ای و چند مقیاسی است.

دبیر همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت با اشاره به اینکه حکمرانی بین المللی اقیانوس تلاش می‌کند که انعطاف پذیری لازم در مدیریت وجود داشته باشد، به کنوانسیون‌های مختلف اشاره کرد و درباره مدل سیستم پایدار گفت: این مدل مانا بر اساس تئوری سیستم‌ها است و عملیات، شناسایی سیستم، هماهنگی و... از جمله مؤلفه‌های آن است.

وی، اقیانوس را به عنوان میراث مشترک جهانی برشمرد و تصریح کرد: ضرورت تغییرات بنیادی در نحوه مدیریت اقیانوس‌ها الزامی است زیر در غیر این صورت اقیانوس‌ها به عنوان میراث مشترک جهانی از بین می‌رود.

امیر نصری، ایجاد وزارت دریایی و اقیانوسی را از جمله پیشنهاد، تقویت و افزایش بازدارندگی قوانین حفاظت از ذخایر پایدار دریایی را لازم دانست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه