پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۰۳۴
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۶
اقتصاددریایی - هوشمندسازی و تحول دیجیتال در بنادر، سازه‌های دریایی، محیط زیست دریایی، زنجیره حمل و نقل دریایی، خدمات تعمیر، نگهداری و بازرسی فنی، مدیریت یکپارچه اطلاعات دریایی، سیستم‌های شناسایی و ردیابی، تخلیه و بارگیری و HSE از مواردی است که در نشست مشترک بندر خرمشهر با شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نشست مشترک بندر خرمشهر با شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشوربه گزارش اقتصاددریایی، نشست تخصصی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف دانش بنیان از سراسر کشور در سالن آمفی‌تئاتر بندر خرمشهر برگزار شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در این نشست با تاکید بر اهمیت علم و دانش، اظهار داشت: تکیه بر دانش و توان داخلی، کلید حل مشکلات و چالش‌ها است و ما باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تمام نیازهای مختلف مجتمع بندری خرمشهر را حل و رفع کنیم.

احصاء ۸۲ نیاز در بخش‌های مختلف بندری در بندر خرمشهر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

علی عسکری با تاکید بر اینکه با همت شرکت فناوری و نوآوری شریف ۸۲ نیاز در تمام بخش‌های بندری احصاء شد، بیان کرد: باید از ظرفیت موجود دانش‌بنیان بهره برد تا بر اساس اولویت، مشکلات حل و رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه بندر خرمشهر به عنوان یکی از ۱۱ بنادر اصلی در زمینه صادرات و واردات نقش موثری در کشور دارد، اظهار داشت: بندر خرمشهر به عنوان بندر چندمنظوره در زمینه‌های کالای عمومی، فله، خشک، مسافری و نفتی به فعالیت می‌پردازد.

عسکری عنوان کرد: بهره‌برداری از فناوری و تکنولوژی، زمینه‌ساز وارد شدن در عرصه رقابت و حل و رفع چالش‌ها و مشکلات است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در امر استفاده از شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشگام است و امیدواریم بتوانیم نهایت استفاده را از این مساله ببریم.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل و رفع آنها اقدام عملی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب، در صورت حمایت دقیق و ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان به خودکفایی و وضعیت مطلوب رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب، در صورت حمایت دقیق و ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان به خودکفایی و وضعیت مطلوب رسید.

بنا بر این گزارش، جواد کوتی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان خوزستان نیز در این نشست، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان نیاز به حمایت همه جانبه دارند که خوشبختانه سازمان بنادر نسبت به این مساله نگاه ویژه دارد.

عسکری خاطر نشان کرد: تمامی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در بحث موضوعات مرتبط با دریا، تسهیلات مناسب دریافت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه