پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۲۲
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۳
اقتصاددریایی - معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین محدوه‌های مناسب جهت استقرار صنایع در سواحل مکران در محدوده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

تعیین محدوده‌های مناسب جهت استقرار صنایع در سواحل مکران

به گزارش اقتصاددریایی، مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا از تعیین محدوه‌های مناسب جهت استقرار صنایع در سواحل مکران در محدوده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: پهنه بندی زیست محیطی سواحل مکران در دولت سیزدهم با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به گذشته همراه بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال‌های اخیر شاهد توجه ویژه دولت مبنی بر توسعه سواحل مکران هستیم که همین امر نگرانی‌هایی را در راستای آسیب‌های احتمالی وارده بر محیط زیست منطقه ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای ایجاد کرده است.

به گفته وی، در همین راستا توسعه و تغییر کاربری اراضی ساحلی، به خصوص در نتیجه ساخت و ساز‌های ساحلی و توسعه شهری، می‌تواند منجر به از بین رفتن زیستگاه‌های حیاتی دریایی شود، همچنین تهدید تخریب مناطق مستعد و بستر‌های مناسب برای تولیدمثل و تغذیه زیستمندان دریایی و زیستگاه‌های وابسته در سواحل مکران نیز در پی فعالیت‌های توسعه‌ای وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: در همین راستا، انجام مطالعات پهنه‌بندی محیط زیستی و ارزیابی ریسک زیستگاهی استقرار صنایع در مناطق ساحلی دریایی مکران در استان هرمزگان انجام شده است.

ذوالجودی تاکید کرد: طی این مطالعات صورت گرفته محدوده‌های مجاز و ممنوع برای توسعه در سواحل با روش‌های علمی و بازدید‌های میدانی مشخص شده است که تا حدود زیادی از وارد شدن آسیب‌های زیست محیطی به مناطق ساحلی و دریایی همزمان با انجام فعالیت‌های توسعه‌ای جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه