پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۹۸
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۲
اقتصاددریایی - مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرایی شدن طرح مقابله صید غیرمجاز به ویژه روش‌های صید ترال کف و پرساین در سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مباحث زیست محیطی دریا در دادگاه‌های استان بوشهر تشکیل شده است.

مقابله با صید غیرمجاز آبزیان در سواحل استان بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی، عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید غیرمجاز ترال و دفره‌ای خسارت جبران‌ناپذیری به زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس وارد می‌کند اظهار داشت: روش صید پرساین فقط برای ۱۴ قایق صیادی در جنوب استان و تنها برای صید ساردین ماهیان و در بازه زمانی تعیین شده با مشارکت پژوهشکده میگو، صادر می‌شود و هیچ شناور دیگری اجازه استفاده از این روش را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز صیادان قانونمند از آسیب‌های مخرب صید پرساین و ترال کف آگاه و خواستار برخورد با صیادنما‌هایی هستند که به دلیل منافع سودجویانه خود دست به صید با این روش‌های مخرب می‌شوند و حق و حقوق صیادان قانونمند ما را ضایع می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با جدیت پیگیر مقابله با این روش صید است، اما ضمن تشکر از تعامل و همکاری دستگاه قضا و نیرو‌های مرزبانی و سپاه پاسداران در این امر، نیاز است به دلیل گستره سواحل استان، دستگاه قضا و ارگان‌های مختلف نظامی و انتظامی در این موضوع ما را یاری کنند.

امینی ادامه داد: دغدغه و آگاهی صیادان دلسوز محلی برای حفاظت از منابع و ذخایر دریا ستودنی است و تلاش می‌شود با استفاده از تمام ظرفیت یگان حفاظت منابع آبزیان و با مشارکت نیرو‌های نظامی و انتظامی برای احقاق حق صیادان قانونمند گام برداریم.

وی با بیان اینکه از ۲۵ شهریور صید ترال میگو در تمام سواحل استان بوشهر ممنوع است گفت: کسانی که اقدام به صید میگو در زمانی غیر از فصل صید میگو کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: در این راستا شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مباحث زیست محیطی دریا در دادگاه‌های استان بوشهر تشکیل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه