پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۰۳
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۶
اقتصاددریایی - معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان گفت: دریانوردان و شناور‌های درحال رفت و آمد ضمن رعایت اصول ایمنی دریانوردی به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی از تردد دریایی در مناطق فراساحلی شرق و دریای عمان خودداری کنند.

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

به گزارش اقتصاددریایی، اسماعیل مکی‌زاده امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه اظهارکرد: با اعلام مرکز هماهنگی جستجو ‌و‌نجات دریایی استان و با توجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر ناپایداری های ناشی از فعالیت طوفان گرمسیری(آسنا) در دریای عمان و آبهای شرق استان و سواحل مکران در نوار ساحلی با نوع مخاطره تندباد شدید و طوفانی شدن دریا و وزش شدید باد از امروز ۱۱ شهریور تا فردا فعال است.

وی ادامه داد: در روز جاری تا صبح روز دوشنبه همچنان آبهای دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج پیش‌بینی شده بیشینه سرعت باد بویژه در تنگه هرمز به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 180سانتیمتر خواهد رسید.

معاون دریایی بنادر هرمزگان بد بیان اینکه در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود، توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری و تمهیدات لازم برای رفت وآمد ایمن سایر شناورها صورت بگیرد.

به گفته مکی‌زاده؛ با توجه به ناایمن بودن دریای عمان بویژه شرق آن توصیه می‌شود از هرگونه فعالیت دریایی در دریای عمان بخصوص نواحی فراساحلی و عبور کشتی‌های تجاری و صیادی در شمال اقیانوس هند جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با توجه به مواج بودن دریا و وزش بادهای شدید لازم است تا تمامی شناورها تا زمان تثبیت شرایط آب و هوایی ضمن جلوگیری از خروج از بنادر در صورت وقوع هرگونه شرایط اضطرار دریایی از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ و یا ارتباط از طریق کانال‌های ارتباطی مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان و یا مراکز فرعی در بنادر تابعه استان با تغییر مسیر به نزدیکترین بندر و یا لنگرگاه های ایمن مراجعه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه