پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۶۷۹
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۷
اقتصاددریایی -همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با حضور علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف ارزیابی شاخص‌های عملکردی بنادر بازرگانی کشور و تبیین سیاست‌های آتی این سازمان در سال آینده، آغاز به کار کرده است.

آغاز به کار همایش سالانه مدیران سازمان بنادرودریانوردی

به گزارش اقتصاددریایی، در این همایش یکروزه که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل، مشاوران و مدیران ستادی و بنادر کشور برگزار می شود، علاوه بر ارائه گزارش اقدامات، شاخص‌های عملکردی بنادر بازرگانی کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد و سیاست‌های آتی این سازمان در سال آینده، تبیین می شود.

بر اساس این گزارش، حجم تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن ماه سال جاری، معادل ۲۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۶۲ تن بوده است.

جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی تا پایان بهمن ۱۴۰۲، معادل ۱۰۱ میلیون و ۰۳۸ هزار و ۰۸۰ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۷۸۲ تن بوده است.

همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۲۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۶۲ تن بوده که حاکی از رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲، معادل دو میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۰ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۰۵ پروژه به ارزش۱۲۰‌‌‌هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر به بهره‌‌‌‌برداری رسیده است.

بهره‌‌‌‌برداری از ۵۵ تجهیز و شناور بندری و دریایی شامل جست‌‌‌‌وجوی شناورهای نجات، یدک‌کش شناورهای راهنمابر و شناورهای لایروبی آلودگی دریایی که ارزش آن ۱۳۲‌‌‌میلیون یورو بوده، انجام شده است.

۵۳ فروند تجهیز دریایی و بندری به اعتبار ۱۱۵‌‌‌میلیون یورو و ۲هزارو ۵۴۹ میلیارد ریال که شامل یدک‌‌‌‌کش، ماشین آتش‌‌‌‌نشانی، بازوی بارگیری، ریچ استاکر و ...می‌شود، به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی رسیده و این پروژه‌‌‌‌ها در دست اجرا بوده و همچنین بیش از ۱۰۰ فروند تجهیزات دریایی و بندری در دست برنامه‌‌‌‌ریزی است.

میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۳۰ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۴۶ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۸۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۸۱ تن بوده است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن سال جاری، معادل ۷۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۱ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۶۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۰۱ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۴۰ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۲ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه