پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۱۱۲
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۴
اقتصاددریایی -مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تاکید کرد: توسعه دریامحور به معنای بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع و ظرفیت‌ها، دریاها، آبراه‌های قابل کشتیرانی، اقیانوس، بنادر، سواحل و جزایر برای رونق کسب‌وکار، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات دریایی و بهبود زندگی ساحلی است.

موانع لایروبی آبراه اروند برطرف شود

به گزارش اقتصاددریایی،علی عسکری در نشست هم‌اندیشی اجرایی‌سازی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با بیان اینکه عدم لایروبی آبراه اروند مانع بزرگی برای تحقق رونق و توسعه بندر خرمشهر است، اظهار کرد: سند توسعه دریامحور فرصت مناسبی برای توجه دقیق به این موضوع مهم و حیاتی است که در صورت رفع این مانع، بهبود معیشت و اقتصاد را در پی خواهد داشت.

وی ظرفیت گردشگری موجود در کارون و اروند را یکی از عوامل موثر در توسعه دریامحور دانست و گفت: متاسفانه این ظرفیت بی‌نظیر، کماکان بکر و بی توجه مانده است که باید توسط یک حرکت جمعی ظرفیت گردشگری دریایی فعال شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکپارچگی و همراهی ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف، تدوین قوانین لازم و موردنیاز سند توسعه دریامحور و حذف قوانین زائد زمینه را برای اجرایی کردن کامل سند توسعه دریامحور فراهم می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه