پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۰۰۶
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۰
اقتصاددریایی - تا پایان دی ماه امسال، معادل ۱۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۹۳ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

اعلام میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲

به گزارش اقتصاددریایی،میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۹۳ تن بود که در این بین سویا رشد ۱۱ درصدی و ذرت رشد ۱۹ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۷۴۸ هزار و ۱۱۵ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۵۲ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان دی ماه سال جاری معادل ۸ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۹۲ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۵ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ معادل ۹۰ هزار و ۶۲۴ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۱۲ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۷ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۴۵ تنی رشد ۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان دی ماه سال جاری معادل ۴۳۸ هزار و ۵۵۶ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۸۳۲ هزار و ۲۰۹ تن بود.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری شامل ۶۷۴ هزار و ۴۸۲ دستگاه کامیون و ۲۰ هزار و ۱۸۳ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۶۰ هزار و ۷۰۳ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه