پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۱۸
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۳
اقتصاددریایی - فنّاوری نوین جابه‌جایی کانتینر در ترمینال‌های کانتینری باعث کاهش ۷۰ درصدی کربن می‌شود. در این راستا، ترمینال بندری Hutchison Ports BEST، اولین ریچ استاکر برقی را در جنوب اروپا در بندر بارسلون نصب کرده است.

به‌کارگیری تجهیزات جدید جابه‌جایی کانتینر در بنادر اروپا برای کاهش ۷۰ درصدی کربن

به گزارش اقتصاددریایی، این فرآیند بخشی از یک ابتکار بزرگتر برای به حداقل رساندن انتشار کربن و تبدیل این بندر به پایدارترین و کارآمدترین ترمینال در جنوب اروپا است.

«گیلرمو بلکاسترو»، مدیرعامل Hutchison Ports BEST، در این باره اظهار داشت: جامعه در سطح کلان و مصرف‌کنندگان در سطح کوچک‌تر خواستار پایداری محصولات از نقطه تولید تا توزیع در کل زنجیره تأمین هستند.

وی افزود که به‌کارگیری فنّاوری نوین یک عامل مهم در این فرآیند به شمار می‌رود. به‌طور خاص، هر کانتینری که در ترمینال Hutchison Ports BEST جابه‌جا می‌شود، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با پایانه‌های معمولی کاهش می‌دهد.

«بلکاسترو» همچنین گفت که انتظار می‌رود اجرای این طرح و به‌کارگیری دستگاه‌های برقی جدید از انتشار ۲۶۰ تُن کربن دی‌اکسید در سال به دلیل بهره‌وری بالا و استفاده از برق ۱۰۰ درصد از منابع تجدیدپذیرجلوگیری کند.

این ریچ استاکر برقی Sany می‌تواند در هر مرحله ۴۵ تُن را بالا ببرد و تا پنج کانتینر را از طریق بازوی تلسکوپی خود روی هم بگذارد.

وی در پایان افزود که ترمینال BEST از این دستگاه برای جابه‌جایی کانتینر‌ها در مناطق موازی راه‌آهن در ترمینال‌های دریایی و همچنین در مناطقی با هدف تسهیل ذخیره‌سازی کانتینر‌های خالی و پُر استفاده می‌کند و این استفاده به موفقیت انجامیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه