پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۹۹۰
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۰
اقتصاددریایی - یک منبع نظامی در یمن با اشاره به تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به کشورش تاکید کرد که این حملات ناکام علیه پایگاه‌هایی صورت گرفت که پیش‌ از این ده‌ها بار مورد هدف قرار گرفته بود.

حملات علیه یمن ناکام ماند

به گزارش اقتصاددریایی، این منبع نظامی به شبکه المیادین گفت که این تجاوز علیه یمن، پایگاه‌هایی را هدف قرار داد که پیش‌ از این ده‌ها بار مورد حمله قرار گرفته بودند.

وی اضافه کرد که این پایگاه‌ها دارای اهمیت نبودند و هیچ‌گونه سلاح و تجهیزات و نیرو در آن ‌ها وجود ندارد.

این منبع نظامی یمنی همچنین افزود که ماهواره‌های آمریکایی و هواپیماهای جاسوسی متجاوزان در رهگیری مکان‌های شلیک موشک‌های دریایی شکست خوردند.

پیش از این «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت وگو با شبکه المسیره گفته بود:‌ هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن، تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه یا همان توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد که عملیات دریایی یمن علیه کشتی های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نسل کشی و محاصره مردم غزه است در حالیکه آمریکایی ها برای حفاظت از رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل، مردم یمن را بمباران می کنند و بین این دو گزینه تفاوت اساسی وجود دارد.

به گزارش ایرنا،صنعا پایتخت یمن دوشنبه شب هدف تجاوز نظامی دوباره آمریکا و انگلیس قرار گرفت و به پایگاه الحفا در شهرستان السبعین چهار نوبت و پایگاه الدیلمی در شهرستان بنی الحارث واقع در استان صنعا در چهار نوبت تجاوز نظامی شد.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین پس از این حملات در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هشت پایگاه نظامی جنبش انصارالله یمن را هدف حمله قرار دادند.

در این بیانیه ادعا شد که این حملات علیه مواضع موشکی و کنترل هوایی انصارالله یمن انجام شده است.

آمریکا و متحدانش همچنین بدون ارایه سندی مدعی شدند، انبارهای زیرزمینی در این حملات هدف قرار گرفته است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند، این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه