پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۱۶۴
۳۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۵
شرکت کشتیرانی درباره صورت‌های مالی تلفیقی و اصلی حسابرسی شده سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۳، توضیحات تکمیلی ارائه داد.

توضیحات تکمیلی

به گزارش اقتصاددریایی، شرکت کشتیرانی در باره صورت‌های مالی تلفیقی و اصلی حسابرسی شده سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۳، توضیحات تکمیلی ارائه داد.

بر اساس این گزارش، "حکشتی" با ارائه توضیحات تکمیلی در باره صورت‌های مالی تلفیقی و جداگانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۳، اعلام کرد: در شرکت اصلی سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی مربوط به سود تسعیر دارایی‌های ارزی عملیاتی و کاهش ۸۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل ناشی از کاهش دارایی‌های مرتبط از ۲۱۶ به ۲۱ میلیون دلار و همچنین تغییرات نرخ ارز نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل از مثبت ۴۷ به ۱۴ درصد است.

سرفصل سایر هزینه‌های عملیاتی مربوط به زیان تسعیر بدهی‌های ارزی عملیاتی و کاهش ۹۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل ناشی از کاهش بدهی‌های مرتبط از ۱۲۷ به ۵۶ میلیون دلار و همچنین تغییرات نرخ ارز نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل از مثبت ۴۷ به ۱۴ درصد است. با توجه به موارد اشاره شده، سود عملیاتی شرکت اصلی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل ۲۹.۵ درصد کاهش داشت.

در گروه کاهش سود عملیاتی ناشی از کاهش نرخ‌های کرایه حمل بار در بازارهای جهانی، افزایش مخارج تخلیه، بارگیری و عوارض بندری به دلیل افزایش تعرفه‌ها بوده که نسبت به دوره مشابه قبل ۶۷ درصد افزایش یافت. همچنین کاهش ۶۷ درصدی سود تسعیر ارز دارایی‌های ارزی عملیاتی نسبت به سال مالی قبل به دلیل کاهش درآمدهای ارزی و کاهش نوسان نرخ ارز از ۴۸ درصد در سال مالی قبل به ۱۴ درصد در سال مالی مورد گزارش است. با توجه به موارد فوق، سود عملیاتی تلفیقی گروه ۴۶ درصد نسبت به سال مالی قبل کاهش داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه