پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۴۹
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۳
اقتصاددریایی - ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در ۵ ماه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان بوشهر به ۳۹ کشور مختلف کالای تجاری صادر شده است.

صادرات کالا به ۳۹ کشور جهان از گمرکات بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی، علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار تن کالا در قالب یک‌هزار و ۶۸۲ اظهار از گمرک پارس جنوبی صادر شده است گفت: ارزش این محموله‌های صادراتی چهار میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به صادرات حدود ۶۳ هزار تن کالا از گمرک بندر دیر اضافه کرد: در ۵ ماه نخست امسال ۲۹ میلیون و ۸۲۶ هزار دلار کالا از گمرک بندر دیر صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر تعداد اظهار صادراتی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یک را ۶۴۸ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: در ۵ ماه امسال ۹۵۷.۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یک صادر شده است.

سلیمانی مجموع اظهار صادراتی از گمرکات استان بوشهر در ۵ ماه امسال را سه هزار و ۵۲۷ مورد دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون از ۸ گمرک استان بوشهر در مجموع بیش از ۱۳ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۸۹۶ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی ادامه داد: در ۵ ماه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان بوشهر به ۳۹ کشور مختلف کالای تجاری صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر، چین، امارات متحده عربی، هندوستان، برزیل، ترکیه، پاکستان، عمان، قطر، تایوان و سریلانکا را ۱۰ کشور عمده مقصد کالا‌های صادراتی استان بوشهر نام برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه