پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۲۷
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۹
اقتصاددریایی - دو شرکت بزرگ کشتی‌سازی دولتی چین و صنایع کشتی‌سازی چین با هم ادغام می‌شوند تا این کشور به یک ابرغول کشتی‌سازی جهان تبدیل شود.

ادغام دو کارخانه چین برای ایجاد ابرغول کشتی‌سازی جهان

به گزارش اقتصاددریایی، شرکت کشتی‌سازی دولتی چین (CSSC) و صنایع کشتی‌سازی چین (CSIC) اعلام کرده‌اند که CSSC از طریق مبادله سهام شرکت CSIC، به یک ابرغول در صنعت کشتی‌سازی جهانی تبدیل خواهد شد. شرکت ادغام‌شده به عنوان بزرگ‌ترین سازنده کشتی در جهان، نقش مهمی در شکل دادن به آینده صنعت جهانی دریایی ایفا خواهد کرد. این ادغام می‌تواند بزرگ‌ترین اتفاق در بازار سهام دریایی یک دهه گذشته باشد.

این قرارداد، که براساس مقررات کشور چین به یک تغییر ساختار دارایی اصلی طبقه‌بندی می‌شود، هیچ تغییری در زیرساخت شرکت‌ها نخواهد داد. با این حال، انتظار می‌رود این ادغام باعث افزایش کارایی عملیاتی و تثبیت نقاط قوت شرکت‌ها در کشتی‌سازی و مهندسی دریایی شود. ادغام همزمان با آغاز دوره رشد قوی دو شرکت انجام گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است که شرکت کشتی‌سازی دولتی چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی درآمدی معادل ۳۶.۰۱۷ میلیارد یوان داشته که نشان‌دهنده ۱۸ درصد افزایش سالانه با سود خالص ۱۵۵ درصدی است. درآمد صنایع کشتی‌سازی چین نیز در نیمه اول سال جاری با افزایش ۳۱ درصدی به ۲۲.۱۰۲ میلیارد یوان رسید که سود خالص ۱۷۷ درصدی را تجربه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که این ادغام معیار جدیدی برای ادغام در صنعت حمل‌و‌نقل ایجاد می‌کند که توانایی اصلاح شرکت‌های دولتی و ظهور قابلیت‌های جدید تولید را نشان می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است که ادغام این دو شرکت رقابت موجود بین دو نهاد را برطرف می‌کند و عملیات را ساده‌تر جلوه می‌دهد. همچنین، ادغام عمیق‌تر فنّاوری‌های پیشرفته را ایجاد می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه