پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۸۵۸
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۶
اقتصاددریایی - معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تعمیرات اساسی و زیرآبی دو فروند شناور لایروب این اداره کل، گفت: این مهم با تلاش همکاران معاونت فنی و مهندسی اداره کل و با اعتبار ۲۹۵ میلیارد ریال انجام شد.

تعمیرات اساسی و زیرآبی دو فروند شناور لایروب استان گیلان

به گزارش اقتصاددریایی،بهرام زراعت طلب با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن موعد تعمیرات زیرآبی دو فروند لایروب هاپر ساکشن یاسین و چنگکی مهاجر پس از انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، با استفاده از توانمندی و پتانسیل موجود در منطقه، تعمیرات مورد نیاز شناورها جهت ارتقاء توان عملیاتی و افزایش ضریب ایمنی ناوگان لایروبی انجام شد.
وی افزود: این لایروب ها از ارکان اصلی حفظ عمق کانال دسترسی به مجتمع بندری به شمار می آیند و پس از پایان عملیات تعمیرات اساسی، به سرعت جهت بهره برداری به فعالیت باز گشتند.
معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اهداف تعمیرات اساسی لایروب های مذکور، خاطرنشان کرد: حفظ و صیانت از سرمایه های ملکی سازمان، افزایش ایمنی و توان عملیات لایروبی و جلوگیری از خارج از سرویسی شناورها از جمله اهداف این تعمیرات بوده است.
زراعت طلب با بیان اینکه مطابق با الزامات و استانداردهای ایمنی دریانوردی تعمیرات زیرآبی شناورها در هر 30 ماه می بایست انجام گردد، تصریح کرد: تعمیرات لایروب یاسین از 22 اردیبهشت ماه سال جاری در کارخانجات کشتی سازی صدرا نکاء آغاز و پس از پایان تعمیرات و انجام آزمایشات دریانوردی در روز 30 مرداد سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: این تعمیرات شامل نوسازی لوله های انتقال، سرویس جک درب های هاپر، ترمیم نقاط آسیب دیده بدنه و نوسازی پمپ های لایروب، رنگ آمیزی کامل بدنه، عرشه و هاپر ، سرویس شافت پروانه ، پروانه و سکان و با هزینه ای بالغ بر 270 میلیارد ریال و با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان و مشاوران فنی اداره کل به انجام رسید.
معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تعمیرات لایروب چنگکی مهاجر نیز از 12 خرداد ماه سال جاری در صنایع دریایی شهید تمجیدی آغاز و با صرف 25 میلیارد ریال در روز 25 مرداد به آب اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: از اهم تعمیرات انجام گرفته بر روی لایروب چنگکی مهاجر می توان به سرویس موتور جرثقیل و سیستم هیدرولیک، تعویض وایرها و همچنین ترمیم چنگک اشاره نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه