پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۶۱
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۰
اقتصاددریایی - معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان گفت: در ادامه تسریع در روند تخلیه کالا‌های اساسی، ۳ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در کمتر از ۲۴ ساعت به طور همزمان در بندر امام خمینی پهلودهی شدند.

پهلوگیری همزمان ۳ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی

به گزارش اقتصاددریایی، داوود چگنی در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به تداوم روند پرشتاب تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی افزود: این سه فروند کشتی حامل بیش از ۱۹۴ هزار تُن کنجاله سویا متعلق به شرکت‌های بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه بندر امام خمینی به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات کشور مقصد نزدیک به ۷۰ درصد واردات کالا‌های اساسی کشور است تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندرگاه، ۶ میلیون تُن انواع کالای اساسی تخلیه و ۵.۷ میلیون تُن بارگیری شده است.

چگنی بیان کرد: از این میزان بیش از چهار میلیون تُن انواع نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت و کنجاله سویا تخلیه و بیش از چهار میلیون تُن نیز به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
وی گفت: تاکنون ۱۰۷ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری پهلودهی شده که از این مقدار ۷۳ فروند حامل نهاده‌های دامی بوده‌اند.

پارسال حدود ۱۵ میلیون کالای اساسی مورد نیاز کشور در بندر امام خمینی تخلیه شد.
بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور‌موسی در محدوده آب‌های شمال غرب کشور واقع شده و دومین بندر فعال و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه