پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۶
۰۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۹
شستن براش‌های آرایشی بعد از یک مدت استفاده ضروری می‌باشد از این رو بهتر است شما براش‌ها را به دقت بشویید و بعد از خشک کردن آن‌ها را درون کیف مخصوص آرایش قرار بدهید.

شستن براش های آرایشی

بوق خبر - براش یکی از کاربردی‌ترین لوازم آرایشی به شمار می‌رود از این رو بهتر است شما در نگهداری این وسایل آرایشی دقت لازم را به خرج بدهید.

برای شستشوی براش‌های آرایشی روش‌های زیادی وجود دارد و شما می‌توانید به کمک آن‌ها براش‌ها را با دقت زیادی بشویید سپس آن‌ها را به صورت کامل خشک نمایید تا برای استفاده بعدی بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده نمایید.

روش اول

مقداری آب گرم و شامپو بچه را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس براش‌ها را به آرامی بشویید و قلم مو‌ها را به کمک آب جاری و با فشار و قدرتی کم آبکشی نمایید و مو‌های قلم مو را به آرامی فشار بدهید و آب اضافه آن‌ها را بگیرید سپس براش‌ها را روی دستمالی تمیز قرار بدهید تا آب اضافه شان گرفته شود.

روش دوم

درون ظرفی عمیق مقداری الکل بریزید و براش‌ها را یکی یکی درون الکل فرو ببرید و آن‌ها را به آرامی بچرخانید سپس براش‌ها را از درون الکل بیرون آورید و این روش را برای هر یک از براش‌ها چند بار تکرار نمایید و زمانی که از تمیز شدن آن‌ها مطمئن شدید براش‌ها را از مکانی مناسب آویزان نمایید تا به صورت کامل خشک شوند.

روش سوم

براش‌ها را درون سرکه قرار بدهید و از شامپو بچه برای شستن آن‌ها استفاده نمایید سپس براش‌ها را آبکشی نمایید. براش‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در مکانی مناسب قرار بدهید تا به صورت کامل خشک شوند سپس آن‌ها را درون کیسه پلاستیکی تمیزی قرار بدهید و به مدت یک روز داخل فریزر بگذارید تا از کشته شدن باکتری‌ها مطمئن شوید.

روش چهارم

ابتدا براش‌ها را درون ظرف حاوی آب داغ به مدت ۵ دقیقه قرار بدهید سپس براش‌ها را بیرون آورید و به کمک مقداری صابون مایع و جامد به آرامی آن‌ها را به کمک انگشت ماساژ بدهید سپس براش‌ها را با آب گرم بشویید.

براش‌های آرایشی را روی یک حوله یا دستمال تمیزی قرار بدهید و اجازه دهید تا آب اضافه آن‌ها گرفته شود سپس نوک براش را به حالت طبیعی اش برگردانید. توجه داشته باشید که نوک براش نباید کج شود و علاوه بر این براش را بهتر است در معرض هوای آزاد قرار بدهید تا به خوبی خشک شود.

براش را به هیچ وجه درون حوله خشک نکنید، زیرا رطوبت در حوله می‌ماند و ممکن است چسب براش شل شود.

روش پنجم

مقداری شامپو را درون ظرفی که حاوی آب گرم است بریزید سپس براش‌ها را به صورت وارونه درون آب قرار بدهید تا خیس شوند و بعد از گذشت چند دقیقه قلموی براش‌ها را ماساژ بدهید و همه قسمت‌های براش را به کمک آب بشویید و اجازه دهید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود سپس براش‌ها را در معرض هوای آزاد خشک نمایید.

نکاتی برای شستشوی براش‌های آرایشی

۱. از براش‌های آرایشی اگر هر روز هم استفاده نمی‌کنید بهتر است آن‌ها را ماهی یک بار بشویید.

۲. براش‌های مخصوص میکاپ را هرگز در فضای حمام نگه داری نکنید.

۳. نوک براش را بعد از شستشو به حالت اولیه اش برگردانید تا بعد از خشک شدن سفت و بد فرم نشود.

۴. اگر تمایل دارید براش‌های آرایشی را بیشتر از یک بار بشویید این کار را با احتیاط انجام بدهید تا به مو‌های براش آسیبی وارد نشود.

۵. سایه‌ها با رنگ‌های مختلف را با یک براش استفاده نکنید، زیرا رنگ اصلی سایه عوض می‌شود. برای سایه‌های تیره از یک براش و برای سایه‌های روشن نیز از براشی دیگر استفاده نمایید.

۶. براش‌های مخصوص آرایش را به کمک اسپری آب یا اسپری ضد عفونی کننده نشویید.

۷. اگر تمایل دارید براش را به کمک شامپو بشویید بهتر است از شامپوی مخصوص مو‌های چرب استفاده نمایید.

۸. برای شستن براش‌های آرایشی از پودر شستشوی لباس یا مایع ظرفشویی استفاده نکنید.

۹. در زمان شستشویی براش و خشک کردن آن براش را زیاد فشار ندهید و این کار را به آرامی انجام بدهید.

۱۰. اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش می‌باشد هر روز از یک براش تمیز برای آرایش کردن استفاده نمایید و براش را بلافاصله بعد از استفاده به خوبی بشویید.

۱۱. بهتر است دو ست براش آرایشی داشته باشید تا اگر یک ست را شستید ست دوم تمیز و آماده باشد و در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده نمایید.

۱۲. اگر می‌خواهید براش‌های مخصوص آرایش را از شب تا صبح برای خشک شدن روی سطحی قرار بدهید بهتر است آن‌ها را به گونه‌ای قرار دهید که موهایشان به سمت بالا نباشند، زیرا در این حالت رطوبت باقی مانده روی مو‌ها وارد قسمت چسبی دسته برس می‌شود و در نتیجه چسب رقیق می‌گردد و براش زود خراب می‌شود.

۱۳. با استفاده از روش دوم که در این مطلب ذکر شد سعی کنید هر چند روز یک بار براش‌های آرایشی خود را بشویید تا هر گونه میکروب و آلودگی آن‌ها از بین برود.

۱۴. برای صرفه جویی در زمان می‌توانید شستشوی براش‌های آرایشی را به آخر هفته موکول نمایید.

۱۵. توجه داشته باشید که براش‌ها باید به خوبی خشک شوند و اگر براش‌ها رطوبت دارند از آن‌ها برای انجام میکاپ صورت استفاده نکنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه