پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۸
۰۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۳
ترفند‌های آرایش پوست خشک با جدیدترین متد‌های میکاپ روز دنیا را در این مطلب پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

آرایش پوست خشک

بوق خبر - آرایش پوست خشک به دلیل ویژگی‌هایی که این نوع پوست دارد کمی دشوار می‌باشد و اگر شما پوستی خشک دارید بهتر است با تکنیک‌های میکاپ برای این جنس از پوست آشنا باشید تا بتوانید صورت خود را به راحتی میکاپ کنید.

جنس پوست افراد با یکدیگر متفاوت است که برای هر یک از جنس‌های پوست باید از مدل میکاپ مناسبی استفاده شود و بهتر است شما قبل از هر چیز ابتدا جنس پوست خود را تشخیص دهید سپس مدلی مناسب را برای میکاپ صورت تان انتخاب نمایید. در مطالب قبلی نکات میکاپ برای پوست چرب را مطالعه کردید در ادامه با انواع ترفند‌هایی برای میکاپ پوست خشک در خدمت شما خواهیم بود.

نحوه انجام میکاپ برای پوست خشک

 

۱. آماده نمودن پوست

ابتدا صورت خود را بشویید با این کار سطح صورت شما تمیز می‌شود و برای جذب لوازم آرایشی نیز آماده می‌گردد علاوه بر این با شستشوی صورت آلودگی‌ها و باقی مانده میکاپ قبلی از روی پوست پاک می‌شود. برای شستن پوست صورت باید از شوینده‌های مخصوص پوست خشک استفاده نمایید.

۲. پوست تان را آبرسانی نمایید

با استفاده از مرطوب کننده‌ای مناسب پوست صورت خود را آبرسانی کنید. توجه داشته باشید که مرطوب کننده را باید بیشتر روی قسمت‌های خشک بزنید و اغلب نواحی اطراف بینی و بین دو ابرو خشک‌تر از سایر نقاط پوست هستند.

۳. استفاده از پرایمر صورت

پرایمر نوعی کرم مخصوص است که از قبل از انجام میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع به کمک پرایمر می‌توانید زیرساز آرایش مناسبی را داشته باشید. پرایمر سطح پوست صاف و نرم می‌کند و در نتیجه مواد آرایشی به راحتی جذب پوست می‌شوند. برای استفاده از پرایمر مقداری از آن را به کمک انگشت روی صورت خود پخش نمایید و برای قسمت‌هایی از صورت نظیر چانه و بینی و گونه و پیشانی از مقدار کمی پرایمر استفاده نمایید.

قبل از انجام آرایش چشم‌ها از پرایمر مخصوص چشم استفاده نمایید تا خط چشم و سایه چشم دوام بیشتری داشته باشند و به راحتی پخش نشوند. روی هر یک از پلک‌ها مقداری پرایمر بزنید و پرایمر را به کمک نوک انگشت خود پخش نمایید.

۴. استفاده از بالم لب

اگر لب‌های شما مانند صورت تان خشک است بهتر است برای رفع ترک و خشکی لب‌ها قبل از استفاده از رژلب از بالم لب استفاده نمایید.

۵. استفاده از کانسیلر و کرم پودر مخصوص پوست خشک

کرم پودر و کانسیلر‌های مختلفی برای پوست خشک تولید می‌شوند که مرطوب کنندگی آن‌ها بیشتر است و با استفاده از آن‌ها پوست شما نرم و صیقلی‌تر می‌شود.

کرم پودر‌ها در انواع مختلف مایع و پودری موجود می‌باشند که کرم پودر‌های مایع برای افراد با پوست خشک مناسب‌تر می‌باشند همچنین افراد با پوست خشک باید از کانسیلر‌های مایع استفاده نمایند.

کرم پودر را روی پوست صورت خود پخش نمایید و برای یکدست کردن پوست صورت از براش مخصوص یا اسفنج آرایشی استفاده نمایید. از کانسیلر مایع یا کرمی برای پوشش سیاهی‌های زیر چشم استفاده نمایید همچنین هر قسمت از پوست صورت را که احساس می‌کنید نیاز پوشش بیشتری دارد کانسیلر بزنید. کانسیلر را روی قسمت مورد نظر خود قرار بدهید و به کمک قلموی مخصوص آن را پخش نمایید.

۶. از اسپری فیکساتور استفاده نمایید

اسپری فیکساتور بر خلاف پودر فیکس دارای خاصیت مرطوب کنندگی است از این رو افراد با پوست خشک بهتر است به جای استفاده از پودر فیکس از اسپری فیکساتور استفاده نمایند. برای استفاده از اسپری آن را دورتر از پوست صورت خود بگیرید و آن را روی صورت اسپری کنید.

۷. چشم هایتان را آرایش کنید

برای آرایش چشم‌ها از سایه چشم کرمی استفاده نمایید همچنین اگر پوست پوست پشت پلک هایتان خشک است به جای استفاده از خط چشم مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید.

۸. استفاده از رژگونه مایع

اگر پوست گونه‌ها و نواحی اطراف گونه‌ها خشک است از رژگونه مایع استفاده نمایید این جنس رژگونه‌ها نرم‌تر هستند و به راحتی روی پوست صورت پخش می‌شوند. برای استفاده از رژگونه مایع کمی از آن را روی گونه هایتان قرار بدهید و به کمک قلم موی مخصوص رژگونه را پخش نمایید.

۹. زدن رژلب

اگر لب هایتان بعد از استفاده از کرم پودر و … خشک شده اند مقداری بالم لب روی آن‌ها بزنید سپس کمی صبر کنید و رژلب را روی لب هایتان بزنید اگر تمایل دارید از رژلب مات استفاده نمایید بهتر است برای کاهش خشکی رژلب بعد از زدن رژلب مقداری بالم لب روی آن بزنید.

۱۰. به کمک هایلایتر فرم صورت خود را حالت بدهید

اگر بعد از انجام آرایش احساس کردید که صورت شما خشک و بی روح به نظر می‌رسد بهتر است از هایلایتر مایع استفاده نمایید. برای زدن هایلایتر می‌توانید از نوک انگشتان خود استفاده نمایید.

نکات طلایی برای میکاپ پوست خشک

۱. در پوست خشک کرم پودر و آرایش به خوبی جذب صورت نمی‌شود و در قسمت‌هایی از پوست که خشک‌تر هستند لوازم آرایشی مورد استفاده پوسته پوسته می‌شوند به همین دلیل ممکن است میکاپ شما نامنظم و نامطلوب به نظر برسد. توجه داشته باشید که در هنگام انجام میکاپ برای پوست خشک ابتدا باید به کمک پرایمر، پوست صورت خود را آماده نمایید و تا حد امکان رطوبت لازم را برای پوست تان تامین نمایید.

۲. باید از لوازم آرایشی استفاده نمایید که متناسب با نیاز پوست شما تهیه شده اند تا آرایش صورت تان یکدست و زیباتر به نظر برسد.

۳. در هنگام استفاده از مرطوب کننده زیاده روی نکنید، زیرا پوست شما بیش از اندازه چرب می‌شود و کرم پودر و … جذب پوست تان نمی‌شوند.

۴. می‌توانید به کمک موچین پوسته‌های اضافه صورت را بردارید سپس کرم مرطوب کننده را روی قسمت‌های خشک بزنید.

۵. آرایش تان را هر دو ساعت بررسی کنید و اگر احساس می‌کنید قسمت‌هایی از پوست در حال پوسته پوسته شدن هستند آرایش تان را دوباره احیا کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه