پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۹۴
۰۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۵
در این مطلب آموزش پنکک زدن را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید مهارت لازم را برای استفاده از این محصول آرایشی بدست آورید.

پنکک

بوق خبر - پنکک از انواع محصولات آرایشی پرطرفدار و کاربردی می‌باشد و شما می‌توانید برای یکدست کردن پوست صورت تان از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از پنکک باید ترفند‌هایی را رعایت کنید و علاوه بر این بهتر است مطالب مربوط به آموزش پنکک زدن به شیوه‌ای درست را مطالعه نمایید تا با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید.

کرم پودر و پنکک و کانسیلر از انواع لوازم آرایشی ضروری برای داشتن میکاپی بدون نقص می‌باشند و بهتر است شما این محصولات آرایشی را در کیف آرایش خود داشته باشید.

اگر از روشی مناسب برای زدن پنکک استفاده نمایید یک میکاپ بدون نقص و با ماندگاری طولانی خواهید داشت همچنین برای حضور در مهمانی‌ها و مجالس بهتر است همیشه یک پنکک در دسترس داشته باشید تا در زمان عرق کردن صورت تان مقداری پنکک به پوست صورت خود بزنید.

وسایل لازم برای پنکک زدن

پنکک شل یا فشرده
کرم پودر
اسفنج آرایشی
قلموی پودر

مراحل پنکک زدن

۱. ابتدا صورت تان را تمیز و مرطوب نمایید سپس از پرایمر صورت استفاده نمایید تا ماندگاری میکاپ تان بالا‌تر رود و پوست صورت تان یکدست‌تر شود.

۲. در قسمت‌هایی از صورت نظیر زیر چشم‌ها و اطراف دهان یا هر قسمت از پوست صورت که نیاز دارد یکدست شود مقداری کانسیلر بزنید سپس مقداری کرم پودر را به صورت ضربه‌ای روی همه قسمت‌های صورت بزنید. توجه داشته باشید که پنکک را باید بعد از کرم پودر و کانسیلر به پوست صورت خود بزنید.

۳. پنککی را انتخاب نمایید که رنگ آن با رنگ پوست تان مطابقت و همخوانی داشته باشد همچنین برای زدن پنکک می‌توانید از اسفنج استفاده نمایید. قبل از زدن اسفنج روی پوست صورت خود مقداری آن را تکان دهید تا پودر‌های اضافه روی اسفنج بریزد سپس اسفنج را به صورت ضربه‌ای روی پوست خود بزنید.

۴. در صورت تمایل می‌توانید برای پنکک زدن از قلم مو‌های پرپشت پودر نیز استفاده نمایید و بعد از آغشته کردن قلم مو به پودر پنکک آن را تکان بدهید سپس از مرکز صورت خود شروع به زدن پنکک نمایید و در حین زدن پنکک نیز باید حرکت دست شما به صورت ضربه‌ای باشد سپس حرکت دست تان را جارویی کنید تا پنکک به صورت یکدست روی پوست صورت و گردن پخش شود.

۵. پنکک و کرم پودر را باید روی گردن و همه نقاط پوست صورت پخش نمایید در غیر این صورت ممکن است رنگ صورت با دیگر قسمت‌های پوست متفاوت به نظر برسد.

نحوه زدن پنکک دوکاره

ابتدا مرطوب کننده یا پرایمر را پوست صورت خود بزنید سپس پنکک دو کاره را می‌توانید روی سطح پوست صورت بزنید تا پوستی یکدست و صاف داشته باشید.

نکات طلایی برای زدن پنکک

۱. اگر پوست شما خشک می‌باشد پنکک را روی ناحیه T صورت و زیر چشم هایتان بزنید همچنین پنکک را نباید روی قسمت‌های خشک صورت بزنید، زیرا دچار ماسیدگی می‌شود.

۲. اگر پوست صورت شما چرب می‌باشد پنکک را بهتر است روی همه قسمت‌های پوست بزنید همچنین روی قسمت چرب پوست بهتر است پنکک بیشتری بزنید.

۳. پنکک را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب نمایید.

۴. اگر فرصت کمی برای انجام میکاپ دارید بهتر است از اسفنج برای پنکک زدن استفاده نمایید، زیرا با سرعت بیشتری می‌توانید پنکک بزنید و علاوه بر این پوست صورت شما به خوبی پوشیده و یکدست می‌شود.

۵. اگر تمایل دارید از پنکک دو کاره استفاده نمایید باید صبر کنید تا مرطوب کننده یا پرایمر به خوبی روی پوست بنشیند سپس پنکک بزنید تا پوست شما یکدست به نظر برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه