پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۵۸
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۹
اقتصاددریایی - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: نمایندگی صندوق ضمانت صنایع دریایی با هدف کمک به صنایع مرتبط با دریا در خوزستان راه اندازی می‌شود.

نمایندگی صندوق ضمانت صنایع دریایی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش اقتصاددریایی،حمیدرضا فلاح در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای راه‌اندازی نمایندگی صندوق ضمانت صنایع دریایی در استان رایزنی و مذاکراتی با مدیرعامل صندوق انجام شده و امیدواریم با توجه به پتانسیل زیادی که در خوزستان برای توسعه صنایع دریایی وجود دارد نمایندگی صندوق ضمانت صنایع دریایی در استان ساحلی خوزستان راه اندازی شود.
وی گفت: بی شک صنایع دریایی، فرصت بسیار مهمی است که می‌تواند بُعد جدیدی در اشتغال استان ایجاد کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: شهرک صنعتی بندر چوئبده که صنایع دریایی در آن فعال است، نیازمند سرمایه گذاری است و صندوق ضمانت صنایع دریایی می‌تواند گام‌های بلند و مؤثری برای در توسعه صنایع دریایی در خوزستان بردارد.
فلاح گفت: تکمیل زنجیره صنایع دریایی در مناطق ساحلی خوزستان با مشارکت صندوق ضمانت صنایع دریایی می‌تواند گره‌های کور این صنایع که شدیداً به منابع اعتباری نیازمند هستند باز کند و گام‌های مؤثری در رونق اقتصاد دریا بردارد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در توسعه و ایجاد زنجیرۀ صنایع دریایی در خوزستان غفلت‌هایی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد در دولت چهاردهم نگاه‌ها به اقتصاد دریا عمیق‌تر شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مناطق ساحلی و دریایی خوزستان بهره‌مند شویم.
فلاح وجود دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را فرصتی ارزشمند برای توسعه اقتصاد دریا بیان کرد و افزود: این مجموعه بزرگ و تخصصی دریایی می‌تواند در خدمت اشتغال، صنایع دریایی و رشته‌های مرتبط با دریا قرار گیرد.
به گزارش مانا، از مجموع جمعیت ۴.۸ میلیون نفری خوزستان، کمتر از ۲۰ درصد آن در مناطق ساحلی ساکن هستند.
مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پیش از آن بار‌ها به بهره‌گیری علمی و منطقی از ظرفیت‌های دریایی و ساحلی کشور تأکید کرده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه