پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۳۲۲
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۹
اقتصاددریایی - معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو یدک‌کش و یک شناور ناجی پس از اتمام تعمیرات اساسی و زیرآبی و بازدید‌های دوره‌ای در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به آب‌اندازی شدند.

فعالیت دریایی سه فروند شناور خدماتی در بندر شهید رجایی از سر گرفته شد

به گزارش اقتصاددریایی، مهدی بروغنی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تلاش برای حفظ توان عملیاتی بنادر کشور و ارائه خدمات به موقع، یدک‌کش‌های پرقدرت رشید ۲ و هدایت یک بعد از اتمام عملیات تعمیرات اساسی زیرآبی و انجام بازرسی‌های موسسه رده‌بندی در محل سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به‌آب‌اندازی شد تا بعد از انجام سایر تعمیرات روآبی و آزمایشات مختلف، آماده و وارد چرخه عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: همزمان شناور جستجو و نجات ناجی ۱۲ که به علت ورود طناب به داخل سیستم رانش دچار سانحه شده بود بعد از داکینگ و رفع نقص و تعویض بخش‌های آسیب دیده به آب‌اندازی شد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهم‌ترین ویژگی این تعمیرات به استفاده از توان سازندگان داخلی در ساخت و تراش بوش‌های شافت و پروانه یدک کش رشید ۲ اشاره کرد.

بروغنی، عمده تعمیرات این دو فروند یدک کش شامل داکینگ خزه تراشی شستشوی بدنه زیرآبی و روآبی گریت بلاست و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه مطابق آیین نامه موسسات رده‌بندی رنگ‌آمیزی بازدید شافت و پروانه و سیستم رانش بازدید و لایروبی مخازن باز کردن و اندازه‌گیری سیستم مهار شامل لنگر و زنجیر لنگر و تعمیرات سیستم لوله‌کشی است.

گفتنی است، سرسره تعمیراتی در بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهایی تا تناژ یک‌هزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه