پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۳۵۲
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۳
اقتصاددریایی -دومین همایش HSE بنادر و صنایع وابسته در این اداره کل با استقبال بسیار خوب فعالان عرصه دریایی و بندری برگزار شد.

برگزاری دومین همایش HSE بنادر کشور و صنایع وابسته در بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی،  در این همایش که با حمایت شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا برگزار شد، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سخنانی یکی از ارکان اصلی توسعه در بنادر استان بوشهر را بحث ایمنی دانست و با تاکید بر توجه ویژه به مقوله ایمنی بنادر استان ، گفت: بر همین مبنا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پنجمین سال متوالی به رتبه برتر در حوزه ایمنی دست پیدا کرده است.

به گفته وی، تداوم این موفقیت ارزشمند حاصل تلاش‌های شبانه روزی کارکنان اداره کل و کلیه شرکت‌های زیرمجموعه است.

شکیبی نسب ادامه داد: در این راستا برنامه‌های متعددی برای ارتقا ایمنی بنادر استان بوشهر تدارک دیده شده تا تجار و صاحبان کالا با خیالی آسوده در بنادر استان فعالیت کنند.

مدیرکل بنادر و‌دریانوردی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد همچنان شاهد روزها و سال‌های بدون هیچگونه حادثه در بنادر مختلف کشور و صنایع وابسته آن باشیم.

51 دستگاه خودرو آتش نشانی به ناوگان عملیاتی بنادر کشور افزوده شد

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه خشکی و تجهیزات بندری طی امسال و سال گذشته 51 دستگاه خودرو جدید آتش نشانی با 25 میلیون یورو قرارداد ارزی و بالغ بر 100 میلیارد ریال قرارداد ریالی به ناوگان بنادر کشور اضافه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، عبدالله جعفری در دومین همایش HSE بنادر و صنایع وابسته کشور در بوشهر اظهار کرد: خودروهای یاد شده شامل خودروهای مجهز به نردبان، خودروهای سنگین اطفا حریق، خودورهای سنگین امداد و نجات و خودروهای پیشرو (فرماندهی) است.

وی بیان کرد: در بخش قراردادهای آتش نشانی و توسعه راهبری موضوع‌های ایمنی بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار در سال 1402 بودجه گذاری شده که به تفکیک در بین بنادر کشور تقسیم شده است.

جعفری ادامه داد: در بخش HSE نیز کدهایی 9 گانه وجود دارد که در سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه بنادر کشور بالغ بر 700 میلیارد ریال اعتبار بودجه به معاینات پزشکی کارگران، ارزیابی عوامل زیان آور و موضوع‌های مرتبط با محیط زیست اختصاص داده شد که این نشان از عزم سازمان بنادر برای داشتن بنادری ایمن، سالم‌تر و دوستدار محیط زیست است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از ارگان‌های مهم نقشی بسیار بی بدیل و بدون جایگزین در رونق دریایی و اقتصاد کشور دارد.

جعفری ادامه داد: یکی از موضوع‌های مهم در فعالیت‌های دریایی و حمل نقل این حوزه مقوله ایمنی است که مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی اقدام‌های متعددی در این زمینه برای ارتقا وضعیت ایمنی بنادر و تاثیرگذاری بر ایمنی حمل و نقل و جابجایی کالا اجرا کرده که از جمله آنها برگزاری سمینار، همایش و نشست‌های تخصصی است.

وی افزود: در این اهداف و برنامه‌های مدنظر به گروه‌های ذینفع و شرکت‌های خصوصی منتقل می شود تا نسبت به اجرا برنامه های ایمنی ترغیب شوند و در نتیجه بنادری ایمن تر نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشیم.

جعفری اضافه کرد: با اقدام‌های انجام شده در 2 سال اخیر توسط سازمان بنادر و دریانوردی حوادث منجر به فوت کاهش 30 درصدی داشته که این نشان از ارتقا ایمنی بنادر کشور است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: با این وضعیت صاحبان کالا و شرکت‌های مرتبط می‎‌توانند با خیالی آسوده کالاهای خود را با استفاده از ظرفیت موجود در بنادر جابجا کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه