پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۰۲۹
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۳
اقتصاددریایی - مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران از ایجاد سرای تجاری در شأن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد مازندران خبر داد و گفت: باید از حضور و همکاری سرمایه‌گذاران برای توسعه تجارت و صادرات در ۳ منطقه آزاد تجاری استان استفاده شود.

ایجاد سرای تجاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد مازندران

به گزارش اقتصاددریایی، حجت الاسلام مجیدرضا فولادی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به 3 منطقه امیرآباد بهشهر، چپکرود جویبار و نوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بندر نوشهر کاملاً اسکله و بارانداز صادرات و واردات در حوزه گردشگری است می توان برای تجارت و بازرگانی فقط از این بندر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد به عنوان سومین بندر در کشور معرفی شده است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالای بندر امیرآباد و صادرات و واردات با کشورهای CIS، آسیای میانه و قفقاز در بحث توسعه گردشگری و تولیدات صنایع‌دستی این بندر قابلیت بسیار بالایی دارد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران با تأکید بر اینکه میراث تاریخی استان باید حفظ شود، تصریح کرد: در حوزه صنایع‌دستی با وجود کارگاه‌های تولیدی می‌توانیم در بحث جذب گردشگران و منابع ارزی که یکی از بزرگترین خدمات به جمهوری اسلامی است برنامه‌ریزی کنیم.

وی به بحث آموزش هنر و صادرات تولیدات صنایع‌دستی به هنرمندان و صنعتگران تأکید کرد و گفت: باید حوزه‌های توریسم محور را در دستور کار قرار دهیم.

حجت الاسلام فولادی از ایجاد سرای تجاری در شأن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد مازندران خبر داد و تصریح کرد: باید از حضور و همکاری سرمایه‌گذاران برای توسعه تجارت و صادرات در 3 منطقه آزاد تجاری استان استفاده شود.

وی سیاست منطقه آزاد را در دو اصل جذب سرمایه‌گذار خارجی و تولید و صادرات عنوان کرد و افزود: باید ارزآوری و صادرات محور در دستور کار منطقه آزاد قرار گیرد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران اظهار داشت: در بندر امیرآباد و چپکرود جویبار یک بخش برای صادرات و تولیدات صنایع‌دستی و ایجاد بارانداز برای فروش و بازاریابی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: با توجه به منطقه بکر بابلسر برای ایجاد پروژه گردشگری از سرمایه گذاران خارجی و اروپایی جهت همکاری دعوت می‌کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه