پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۰۰۵
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۰
اقتصاددریایی - استاندار بوشهر با اشاره به نزدیکی بندر دیر با بندر الرویس قطر و تعاملات اقتصادی تاریخی بین استان بوشهر و قطر، اظهار کرد: قطری‌ها در ساحل خلیج‌فارس، بندر دیر را بیشتر از همه جا می‌شناسند و به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در این بندر علاقه‌مند هستند.

استاندار بوشهر از پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر بازدید کرد

به گزارش اقتصاددریایی، احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در بازدید از پروژ‌ه های توسعه‌ای در بندر دیر خاطرنشان کرد: امروز در اسکله دیر عمق آب ۶ متر است که سرمایه گذاران قطری مایل به افزایش عمق آن به ۱۱ متر هستند که سازمان بنادر و دریانوردی و دستگاه‌های ما باید این موضوع را دنبال کنند.

محمدی زاده با اشاره به پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیر با احداث چهار پست اسکله رمپ افزایش می‌یابد.

در این بازدید محمد شکیبی نسب، نیز در باره احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر اظهار کرد: این پروژه با روند بسیار خوبی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی در دست احداث است که براساس برنامه یک پست آن با ظرفیت 500 تن در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: سه پست اسکله رمپ بندر دیر در سال آینده به اتمام می‌رسد و تلاش داریم عملیات پنجمین پست نیز عملیاتی شود.

شکیبی نسب ادامه داد: در دهه فجر همچنین طرح ساختمان عملیات بندری در دیر آغاز می‌شود که با اتمام آن خدمات دهی به ذینفعان به شکل متمرکز ارائه خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: در همین راستا پروژه‌های متعددی برای توسعه زیرساخت های بندر دیر عملیاتی شده که از جمله آنها می‌توان به افزایش مساحت محوطه بندری به سه هکتار، احداث چهار پست اسکله رمپ و تعریف پروژه‌ احداث ساختمان عملیات بندری اشاره کرد.

وی یادآور شد: بندر دیر در چند سال اخیر یکی از بنادر شاخص استان بوشهر و کشور در حوزه ترانزیت بوده که عمده ترانزیت این بندر به مقصد کشور قطر انجام شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه