پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۷۷۳
۱۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۷
اقتصاد دریایی- مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر از راه اندازی مرکز آموزش های اجتماع محور خانه‌های هلال در هرمزگان خبر داد.

مرکزآموزشهای اجتماع محورخانه‌های هلال درهرمزگان راه اندازی می شود

به گزارش اقتصاددریایی، عباس احدپور مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور صبح سه شنبه در سفر به استان هرمزگان با حضور در شهرستان میناب، از راه اندازی مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه‌های هلال را در این شعبه خبر داد.

وی اظهار کرد: خانه‌های هلال بستر مناسبی برای آموزش و ساماندهی داوطلبان در قالب تیم‌های آموزشی دیده با تخصص‌های امدادی است. این افراد می‌توانند در زمان حوادث و بحران‌های احتمالی تا زمان رسیدن نیروهای امدادی خدمات رسانی انجام دهند.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور همچنین در این سفر با فرماندار میناب نیز دیدار و گفتگو داشت.

مجید سلحشور، فرماندار ویژه شهرستان میناب نیز در این دیدار ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر جهت ارائه خدمات عام المنفعه و تاکید بر گسترش آموزش‌های همگانی و آماده سازی جامعه جهت مقابله با حوادث احتمالی از راه اندازی خانه‌های هلال در تمام بخش‌های تابع این شهرستان خبر داد.

در ادامه مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به اهمیت آموزش در محلات کم برخوردار و جوامع روستایی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزشی امدادی در سطوح مختلف را با بهره‌گیری از مربیان مجرب در مناطق کم برخوردار برگزار کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ خانه هلال در سطح استان خاطر نشان کرد: این جمعیت با راه اندازی خانه‌های هلال ارائه خدماتی همچون آموزش و سازماندهی نیروهای آموزش دیده، ارائه خدماتی درمانی و حمایتی و جذب اعضا را تسریع بخشیده است.

شایان ذکر است، اولین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه‌های هلال هرمزگان با رویکرد ارائه خدمات آموزش همگانی به داوطلبان و عموم مردم در شهرستان میناب راه اندازی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه